گوگل بسته جدیدی از امکانات متنوع اش را عرضه کرد

ویژگی های جدید اندروید

در اوایل سال جاری، یک بسته از ویژگی های جدید اندروید دریافت کردیم که با برچسب‌های سفارشی بهبودهایی برای تقویت‌کننده صدا و خیلی چیزهای دیگر برای کاربران به ارمغان آورد و حال قرار است این اتفاق دوباره تکرار شود و ویژگی های جدیدی در اندروید ببینیم.

به گزارش تک ناک این هفته، گوگل اعلامیه مشابهی را منتشر کرده است، اما این بسته جدید منحصرا ویژگی های جدید  اندروید نیست و امکانات جدید و متنوعی را شامل می شود.

Nearby Share
در یک تغییر آتی، کاربران می‌توانند از Nearby Share برای انتقال فایل‌ها در دستگاه‌های متعلق به خود استفاده کنند. پس از انتشار، می‌توانید به سادگی دستگاه‌های اندرویدی را که به حساب گوگل شما وارد شده‌اند از منوی اشتراک‌گذاری انتخاب کنید، سپس به سرعت فایل‌ها را بین آنها به اشتراک بگذارید. این کار می تواند حتی زمانی که صفحه نمایش خاموش است انجام شود.

به روزرسانی ابزارک های گوگل درایو و گوگل کیپ
ویجت های جدید بیشتر برای صفحه اصلی اضافه شده است. به گفته گوگل، اکنون سه دکمه صفحه اصلی در ویجت به روز شده Drive، دسترسی با یک بار لمس به فایل‌های Google Docs، Google Slides و Google Sheets را ارائه می‌دهند. به روز رسانی Google Keep، ویجت بزرگ‌تر و اندازه فونت بزرگ‌تر، دسترسی به یادداشت‌ها، فهرست‌های انجام کار و یادآوری‌ها را آسان‌تر می‌کند.

پیام های خود را ایموجی فای کنید
گوگل این ویژگی را اینگونه شرح می دهد: فرض کنید می خواهید بدون تلاش اضافه در متن پیام ارسالی یک ایموجی اضافه کنید. کیبورد گوگل اکنون به شما امکان می دهد پیام های خود را ایموجی فای کنید.

کلمه مورد نظر خود را تایپ کنید ،دکمه ایموجیفای را بزنید، طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و ارسال را فشار دهید تا ایموجی مناسب برای به اشتراک گذاری با دوستان اضافه شود.این ویژگی اکنون به نسخه بتای برنامه گوگل کیبورد به زبان انگلیسی اضافه شده است و احتمالا در هفته آینده برای همه تایپ کنندگان Gborad اضافه می شود.

اگر می‌خواهید به Gboard بتا بپیوندید، می‌توانید این کار را در اینجا انجام دهید. علاوه بر این، گوگل اعلام کرد که ترکیبات جدید Emoji Kitchen برای کاربران Gboard عرضه می شود.

Google Meet
Google تجربه‌های مشترک جدیدی مانند بازی‌هایی مانند Uno، Kahoot و Heads Up را به Google Meet اضافه می‌کند. همچنین اکنون می‌توانید ویدیوهای YouTube را در گوگل میت با دوستانتان به صورت گروهی و با بیش از 100 نفر تماشا کنید.
این ویژگی اکنون در حال عرضه است. همچنین برای Meet، چند الصاق چندگانه (Multi pinning ) در حال گسترش است و به کاربران امکان می‌دهد فیدهایی را که می‌خواهند در حین تماس مراقب آن‌ها باشند پین کنند. این زمانی مفید است که افراد زیادی در تماس های گروهی شما در گوگل میت شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.