بلاتکلیفی اولین کارخانه دارویی فضایی در مدار زمین

اولین کارخانه دارویی فضایی پس از رد درخواست توسط مقامات ایالات متحده برای ورود مجدد کپسول بازگشت به زمین در حال حاضر در مدار پایینی زمین متوقف شده است.

به گزارش تکناک، نیروی هوایی آمریکا درخواست شرکت صنایع فضایی واردا (Varda) برای فرود کپسول ورود مجدد کارخانه دارویی فضایی در یک مرکز آموزشی در یوتا را رد کرد. از سوی دیگر، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) نیز درخواست آغاز عملیات برای ورود مجدد کپسول بازگشت به جو زمین را تایید نکرد.

طبق گزارش TechCrunch، واردا به دلیل عواملی چون: ایمنی، ریسک و آنالیز برخورد نتوانست تاییدیه را دریافت کند.

راه حل های جایگزین در حال بحث است

این شرکت مستقر در کالیفرنیا هنوز اظهار نظر رسمی در مورد امتناع از ورود مجدد منتشر نکرده است. با این حال، در 15 سپتامبر، در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: “ما خوشحالیم که گزارش دهیم فضاپیمای ما در همه سیستم ها سالم است.”

در این پست اضافه شده است: “در ابتدا در صورت نیاز فضاپیما برای یک سال کامل ماندن در مدار طراحی شده است. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با شرکای دولتی خود هستیم تا کپسول خود را در اسرع وقت به زمین بازگردانیم.”

طبق گزارش ها، ماموریت برنامه ریزی شده برای ورود مجدد به زمین در ابتدا برای 5 یا 7 سپتامبر برنامه ریزی شده بود. با این حال، درخواست استارت آپ در 6 سپتامبر رد شد.

واردا مجدداً درخواست مجددی را از FAA برای بررسی تصمیم خود در 8 سپتامبر ارائه کرد. در حال حاضر، این درخواست در انتظار پاسخ است.

به دلیل اینکه فضاپیما در هاله ای از ابهام قرار دارد، این شرکت در حال رقابت برای یافتن راه حلی مناسب برای این وضعیت است.

سخنگوی FAA به TechCrunch گفت که این شرکت در حال کار بر روی ارائه برنامه های جایگزین است. با این حال، چنین طرح های جایگزین یا مکان های فرود هنوز فاش نشده است.

کارخانه فضایی با موفقیت دارو را کریستالیزه کرد

این تاسیسات فضایی کوچک 120 کیلوگرمی توسط موشک فالکون 9 اسپیس ایکس در 12 ژوئن بلند شد.

این ماموریت آزمایش اولیه برای ارزیابی امکان سنجی استفاده از فناوری ماهواره ای برای تولید داروها در یک محیط مبتنی بر فضا است.

این شرکت در ماه ژوئن با کریستالیزه کردن موفقیت آمیز داروی ریتوناویر، دارویی که برای درمان HIV استفاده می شود، به این نقطه عطف دست یافت. آزمایش اولیه تولید دارو 27 ساعت به طول انجامید و در 30 ژوئن به پایان رسید.

برای اولین بار، پردازش داروی مداری در خارج از ایستگاه فضایی دولتی اتفاق افتاد. به نظر می رسد که کریستالیزه کردن ریتوناویر ما ظاهری بوده است. این اولین قدم ما در تجاری سازی ریزگرانش و ساخت یک پارک صنعتی در مدار پایینی زمین است.کار با مواد در ریزگرانش یک محیط بسیار منحصر به فرد را ارائه می دهد.

کریستال های دارو گاهی می توانند بدون گرانش موثرتر از روی زمین تشکیل شوند. در ریزگرانش، نیروهای گرانشی کمتری بر رشد کریستال تأثیر می‌گذارد و ساختارهای کریستالی خالص‌تر و مشخص‌تری را ممکن می‌سازد.

این شرایط می تواند برای تحقیقات دارویی و توسعه دارو مفید باشد، زیرا ممکن است منجر به بهبود فرمولاسیون و اثربخشی دارو شود.

وب سایت شرکت ذکر می کند: پلتفرم ریزگرانشی واردا مسیری منحصر به فرد برای فرموله کردن مولکول های کوچک و مواد بیولوژیکی برای بهبود ماندگاری، دسترسی زیستی و انطباق با بیمار فراهم می کند.

با این حال، با تأخیر فعلی مشخص نیست که این کریستال‌ها چه مدت می‌توانند در محیط فضا دوام بیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.