انتشار تصاویر جدید از بمب افکن هسته ای B-21 Raider آمریکا

در آستانه اولین پرواز خود در اواخر سال جاری، نورثروپ گرومن و نیروی هوایی ایالات متحده تصاویر جدیدی از بمب افکن هسته ای سنگین B-21 Raider منتشر کرده‌اند که موتور آن در حالت آزمایش زمینی در تاسیسات پالمدیل نورثروپ در کالیفرنیا است.

به گزارش تکناک، اگرچه بمب افکن هسته ای B-21 ستون اصلی نیروی بمب افکن آمریکا تا پایان این قرن خواهد بود، هم نورثروپ و هم نیروی هوایی بسیار محافظ کار هستند زیرا جزئیات مربوط به هواپیمای رادارگریز را در آستانه اولین پرواز آن بر فراز آسمان کالیفرنیا تا پایان سال 2023 منتشر خواهند کرد.

این گونه افشاء اطلاعات به نوعی، بازاریابی خوبی هم برای عموم مردم آمریکا و هم برای ناظران خارج از کشور چه به عنوان متحد یا دشمن به شمار می آید. در حقیقت، همه این گروه ها سعی بر این دارند، بفهمند این بمب افکن که نقش بسیار مهمی در صحنه استراتژیک جهانی ایفا می‌کند چه ویژگی هایی دارد؟  این موضوع همچنین علاقه کارگاه‌های هوانوردی را برانگیخته است که سعی می‌کنند سرنخ‌هایی از ویژگی‌های این بمب افکن را از تصاویری که زوایای جدید از هواپیما ارائه می‌شود به دست آورند.

B-21 که به عنوان سومین بازو از سه گانه بازدارنده هسته ای ایالات متحده طراحی شده است که نه تنها به دلیل فناوری رادارگریز پیشرفته خود قابل توجه است، بلکه یک هواپیمای بسیار دوربرد است که می تواند در هر نقطه از جهان را از خاک ایالات متحده بدون نیاز به پایگاه های خارجی مورد عملیات قرار دهد. در کنار بازدارندگی هسته ای، می تواند سلاح های متعارف را نیز حمل کند و همچنین جنگ الکترونیک و ماموریت های شناسایی را انجام دهد.

نیروی هوایی ایالات متحده انتظار دارد حداقل 100 فروند از این بمب افکن ها را بخرد و اولین آنها در سال 2027 وارد خدمت خواهد شد. در ابتدا، در کنار B-1B Lancer، B-2 Spirit و B-52J Stratofortress کار خواهد کرد و در دهه 2050 جایگزین آنها خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.