سرمایه گذاری هنگفت بنز برای توسعه شبکه شارژ سریع خودروهای الکتریکی

مرسدس بنز اعلام کرد یک شبکه شارژ سریع خودروهای الکتریکی به ارزش یک میلیارد دلار در ایالات متحده آمریکا خواهد ساخت.

مرسدس بنز اعلام کرد یک شبکه شارژ سریع خودروهای الکتریکی به ارزش یک میلیارد دلار در ایالات متحده آمریکا خواهد ساخت.

به گزارش تکناک، روز پنجشنبه، مرسدس بنز اعلام کرد که وارد عرصه شارژ سریع DC برای خودروهای الکتریکی می شود.

این خودروساز آلمانی در بحبوحه تلاش های الکتریکی کردن خودروهای خود و برنامه ای که تا سال 2039 برای انتشار کربن صفر دارد، ظاهراً باور ندارد که زیرساخت شارژ فعلی به خوبی خودروهای برقی جدیدش را پشتیبانی می کند.

بنابراین مرسدس بنز در حال انجام کاری برای این بهبود این وضعیت است و قصد دارد بیش از 10هزار ایستگاه شارژر سریع را در سرتاسر جهان مستقر کند که از آمریکای شمالی شروع می شود.

شبکه جدید متفاوت و مستقل از Ionity، (شبکه شارژ سریع اروپایی) است که توسط مرسدس، بی ام و، فورد و فولکس واگن پشتیبانی می شود. در ایالات متحده، مرسدس با شرکت شارژ ChargePoint و MN8 Energy، یک شرکت انرژی خورشیدی و ذخیره‌سازی باتری، همکاری می‌کند. آنها با هم تا سال 2027 بیش از 2500 شارژر سریع DC را در بیش از 400 سایت در سراسر ایالات متحده مستقر خواهند کرد.

اولا کالنیوس، رئیس هیئت مدیره گروه AG مرسدس بنز گفت. مشتریان مرسدس بنز شایسته یک تجربه شارژ قانع کننده هستند که مالکین خودروهای برقی را قادر به انجام سفرهای طولانی مدت و بدون دردسر می کند.

به همین دلیل است که ما یک شبکه شارژ جهانی پیشرفته راه اندازی می کنیم که تجربه شارژی را ارائه می دهد که با تجربه رانندگی فوق العاده مرسدس بنز مطابقت داشته باشد. ما هیجان زده هستیم که از اینجا در آمریکای شمالی با دو شریک قوی و با تجربه، ChargePoint و MN8 Energy شروع کنیم.

این شارژرها ویژگی وصل و شارژ (plug-and-charge) را دارند و محدود به خودروهای برقی مرسدس نخواهد بود. مرسدس همچنین می‌گوید مکان‌ها و محیط‌های اطراف با دقت انتخاب می‌شوند. اغلب اوقات، ایستگاه های های شارژ DC در گوشه‌های متروک و خلوت و پارکینگ‌های مراکز خرید قرار دارند که می‌توانند شارژ در شب را برای برخی از رانندگان به یک تجربه استرس‌زا تبدیل کنند. بنابراین OEM قصد دارد ایستگاه های شارژ را در نزدیکی فروشگاه های مواد غذایی و سرویس های بهداشتی بسازد. همچنین دوربین‌های نظارتی و سایر امکانات امنیتی برای ایجاد یک محیط شارژ ایمن وجود خواهد داشت.

انتظار می رود حداقل چهار پورت شارژر DC در هر هاب وجود داشته باشد، مشابه محل شارژ Electrify America. اما برخی از هاب ها 12 پورت شارژر خواهند داشت و برنامه هایی برای 30 پورت شارژر در برخی مکان ها وجود دارد. هاب ها از سیستم ماژولار Express Plus ChargePoint استفاده می کنند که می تواند تا 500 کیلو وات در هر پورت شارژ کند، اگرچه مرسدس می گوید که شارژرها تا 350 کیلو وات قدرت خواهند داشت. همچنین تضمین شده است که همه خودروها همزمان با هم شارژ شوند.

پاسکواله رومانو، مدیرعامل ChargePoint، گفت: با این همکاری، ما در حال گسترش روابط فعلی خود با مرسدس بنز و MN8 هستیم تا یک تجربه شارژ یکپارچه برای رانندگان بدون هیچ هزینه اضافه ای را ارائه کنیم. او اضافه میکند: ما بر این باوریم که گسترش مراکز شارژ مانند این به رانندگان تجربه شارژ سریع و آسان را می‌دهد.

مطابق با اهداف پایداری شرکت در سال 2039، الکتریسیته مورد استفاده در این جایگاه ها از انرژی سبز با گواهینامه انرژی های تجدید پذیر خواهد بود. برخی از جایگاه ها از انرژی خورشیدی برای تامین روشنایی و دوربین های امنیتی استفاده می کنند.

جان یودر، رئیس و مدیرعامل MN8 Energy گفت: این شرکت مأموریت دارد تا به مشتریان سازمانی، مانند مرسدس بنز، انرژی‌های تجدیدپذیر و راه‌حل‌های مرتبط را در سفرشان ارائه دهند. پشتیبانی از توسعه این تجربه شارژ استثنایی به رفع یکی از مهم‌ترین موانع استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی کمک می‌کند، یعنی نگرانی از مسافت قابل پیمایش توسط این خودرو ها کمک خواهد کرد. او اضافه کرد: با توجه به نقاط قوت هر یک از طرفین، ما خوشحالیم که این همکاری را برای گسترش دسترسی شارژ با مرسدس بنز و ChargePoint آغاز می کنیم.

این پروژه ارزان نخواهد بود. در واقع، این ابتکار بیش از 1.1 میلیارد دلار (1 میلیارد یورو) طی 6 یا 7 سال آینده هزینه خواهد داشت و هزینه ها به طور مساوی بین مرسدس و MN8 انرژی تقسیم می شود . این تازه شروع کار است و برنامه هایی برای استقرار شارژر بیشتر در اروپا و چین در آینده اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.