بهبود پشتیبانی از اتصال 5G درآیفون 15 پرو

آیفون از زمان معرفی آیفون 12 در سال 2020 از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند و اپل همچنان در حال بهبود تجربه استفاده از آن است.

به گزارش تکناک، داده‌های جدید نشان می‌دهد که آیفون 15 پرو که در هفته آینده به مشتریان عرضه می‌شود، به لطف مودم جدید کوالکام آن بهبودهای قابل توجهی در عملکرد 5G ارائه خواهد کرد.

این گزارش از SpeedSmart دریافت شده است که  درباره آزمون سرعت انجام شده بر روی شبکه‌های AT&T، T-Mobile و Verizon با استفاده از آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس جدید داده‌هایی را ارائه داده است.

این گزارش نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها از مودم X70 کوالکام استفاده می‌کنند که سه بهبود اصلی را ارائه می‌دهد:

  • “کاهش قابل توجه در مصرف انرژی.”
  • “امکانات بهتری برای تجمیع ارائه‌دهنده‌های 5G.”
  • “ارتباط بهتر در مواقعی که آیفون شما از یک برج سلولی دور است.”

با این مزایا، داده‌های آزمون سرعت نشان می‌دهد که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس تا 24 درصد سرعت 5G بیشتری نسبت به خانواده آیفون 14 پرو ارائه می‌دهند. کاربران Verizon بزرگترین بهبود را خواهند داشت، سپس T-Mobile و AT&T.

بهبودها اصلاحات اصلی را در سرعت دانلود ارائه می‌دهد، اما همچنین “افزایش کوچکی” در سرعت آپلود و بهبودهایی در زمان پینگ نیز وجود دارد.

همه سه شبکه اصلی در ایالات متحده بهبود قابل توجهی در سرعت دانلود داشتند و همانطور که انتظار می‌رفت، افزایش کوچکی در سرعت آپلود نیز داشتند. میانگین سرعت دانلود 255 مگابیت بر ثانیه بر روی 5G بسیار تحسین‌برانگیز است.

Verizon با دستگاه‌های جدید، بیشترین بهبود سرعت را با 24 درصد بیشتر داشت، T-Mobile در رتبه دوم با 22 درصد بیشتر اما با میانگین سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه در سراسر کشور قرار دارد. AT&T 14.6 درصد سرعت دانلود میانگین بیشتر داشت. نمایش هر 3 شبکه با میانگین بیش از 200 مگابیت در ثانیه در 5G در سراسر کشور بسیار چشمگیر است.

مودم X70 کوالکام همچنین قدرت برخی از گوشی‌های هوشمند اندروید پرچمدار را در بازار فراهم می‌کند. مهم است به آن اشاره کرد که اپل همچنین در حال توسعه مودم‌های 5G داخلی خود است، اما انتظار می‌رود آنها چند سال دیگر آماده شوند. در همین هفته، کوالکام اعلام کرد که اپل حداقل تا سال 2026 از مودم‌های 5G کوالکام برای آیفون استفاده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.