بهبود چشمگیر کیفیت عکس ها در Google Photos

در ماه می، گوگل اعلام کرده است که Ultra HDR را معرفی خواهد کرد که به برنامه‌های سازگار در دستگاه‌هایی که از اندروید 14 پشتیبانی می‌کنند، اجازه می‌دهد تا عکس‌ها را با گستره رنگ‌ها و تن‌های بیشتری نمایش دهند.

به گزارش تکناک ، بر اساس رشته‌های کد مخفی که در نسخه 51.0.561138754 برنامه Google Photos پیدا شده است، به نظر می‌رسد که سازگاری Ultra HDR به نرم‌افزار Google Photos خواهد آمد.

رشته‌های کد جدیدی که در Google Photos پیدا شده‌اند، عبارت‌هایی از جمله موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • Ultra HDR غیرفعال شده است
  • UltraHdrPreviewFragment
  • EDITOR_ULTRA_HDR_PREVIEW
  • photos_mediadetails_details_ultra_hdr

البته بدون شک اگر Google Photos از پشتیبانی از Ultra HDR استفاده کند، بروزرسانی آینده برنامه دوربین گوگل باید امکان عکاسی با فناوری Ultra HDR را برای گوشی‌های اندروید فراهم کند. شاید سری پیکسل ۸ اولین دوربین‌های قادر به عکاسی با دامنه پویایی فوق‌العاده بالا (Ultra-High Dynamic Range) باشند.

همانطور که در ماه می توضیح داده شد، Ultra HDR یک لایه اضافی اطلاعات به نام “gain map” به یک تصویر JPEG استاندارد اضافه می‌کند.

بهبود کیفیت تصویر در Ultra HD به عنوان تماشای تلویزیون با استاندارد SDR و بهبود آن به Ultra HD توصیف می‌شود.

Ultra HDR Google Photos

از آنجایی که برنامه‌های موجود قادر به پردازش و نمایش تصاویر Ultra HD به عنوان تصاویر JPEG عادی هستند، کاربران می‌توانند عکس‌ها را با استفاده از Ultra HD گرفته و آن‌ها را بدون اینکه نگران نمایش آن توسط دیگران باشند به اشتراک بگذارند.

Ultra HDR سازگاری به‌سوی عقب دارد، به این معنی که عکس‌های گرفته شده با استفاده از این ویژگی هنوز می‌توانند در برنامه‌هایی که استاندارد جدید را پشتیبانی نمی‌کنند نمایش داده شوند.

با این حال، در این برنامه‌ها فقط تصاویر با کیفیت SDR نمایش داده می‌شوند. همچنین می‌توانید به تصویر تعبیه شده بالا نگاه کنید تا تفاوت کیفیت تصویر را ببینید.

در حالی که رشته‌های کد در نسخه مذکور برنامه گوگل فتوس ظاهر می‌شوند، گوگل هنوز باید بروزرسانی را فعال کند تا برنامه Google Photos از Ultra HDR پشتیبانی کند. ما انتظار داریم که این بروزرسانی به‌صورت آرام و بی‌صدا کمی قبل از تاریخ انتظار معرفی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو انجام شود که بنا به گزارش‌ها در تاریخ ۱۱ اکتبر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.