بهترین برنامه های شبیه ساز ویندوز برای اندروید

یافتن بهترین شبیه ساز ویندوز برای اندروید می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که بسیاری از آنها همراه با بدافزار و تهدید های امنیتی هستند.

به گزارش تکناک، اگر به دنبال بازی، دسترسی به برنامه‌های محدود جغرافیایی، امتحان برنامه‌های ویندوز در اندروید یا آزمایش سریع نرم‌افزار هستید ما برای شما پیشنهاداتی داریم.

شبیه سازهایی که در زیر لیست کردیم به شما امکان می دهند همه این کارها و کارهای دیگری را انجام دهید. از 15 گزینه ای که در ابتدا آزمایش کردیم، 7 گزینه می توانند دسترسی را افزایش دهند، مشکلات سازگاری دستگاه را حل کنند، و به شما در دور زدن الزامات سخت افزاری کمک کنند.

Winlator

برنامه Winlator یک شبیه ساز ویندوز با استفاده رایگان است که برای گوشی های اندرویدی موجود است. پس از راه‌اندازی می‌توانید کاملاً آفلاین به آن دسترسی داشته باشید و تنظیمات قابل شخصی‌سازی نیز دارد.

علاوه بر این، Winlator با Wine و Box86/Box64 سازگار است.

چه بخواهید بازی‌های ویندوز را اجرا کنید یا به نرم‌افزار بهره‌وری در دستگاه اندروید خود دسترسی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از Winlator عملکردی بدون تاخیر داشته باشید. نصب برنامه کمی چالش برانگیز است اما راهنمای دقیق آن به شما در انجام مراحل کمک خواهد کرد.

معایب مزایا
کاربران از خراب شدن گاه به گاه شکایت دارند. پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی اصلی برای طبیعی تر کردن تجربه شما.
ممکن است برخی از بازی ها یا نرم افزارها به دلیل محدودیت های نرم افزاری یا ناسازگاری اجرا نشوند. استفاده از آن رایگان است و می توانید برنامه های ویندوز را با Wine اجرا کنید.

 

همچنین اگر به تازگی از Mac استفاده می‌کنید و آشنایی با برنامه ها و بازی های ویندوز را ندارید، می توانید این بهترین شبیه ساز ویندوز برای مک را نیز امتحان کنید.

Limbo by Virtual Machinery

برنامه Limbo by Virtual Machinery یک شبیه ساز ویندوز منبع باز مبتنی بر QEMU برای اندروید است. تمام کدهای آن برای دانلود و نصب در GitHub در دسترس است و همچنین می توان آن را تغییر داد، توزیع یا منتشر کرد.

Limbo با اکثر دستگاه‌های اندرویدی، از جمله تبلت‌ها، دستگاه‌های مجهز به دسکتاپ و لپ‌تاپ‌هایی که روی دستگاه‌های ARM 32 و 64 بیتی اجرا می‌شوند، سازگار است.

همچنین با دستگاه های Intel x86 32/64 بیتی کار می کند و می تواند CPU، حافظه، درایوهای دیسک، گرافیک، صدا را تحت رابط SGL، شبکه برای NAT و سایر پارامترهای پیشرفته را شبیه سازی کند.

معایب مزایا
فقط سیستم عامل های سبک  را پشتیبانی می کند، بنابراین برخی اوقات ممکن است اصلا کار نکنند. پشتیبانی اختصاصی و ارتباطی پر رونق.
به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، با وظایفی که منابع فشرده دارند ناسازگاری دارد. بسیار پاسخگو به بازخورد است.

 

شبیه ساز WPR Windows Phone

برنامه WPR یک شبیه ساز اصلی ویندوز برای اندروید است که برای اجرای برنامه ها و بازی های XNA موجود در ویندوز 7 و 8 خوب است. قابلیت های آن محدود است و مشکلات گرافیکی OpenGL در حال حاضر برطرف نشده است.

این نرم افزار منبع باز است و در GitHub موجود است. لیستی از بازی های پشتیبانی شده مانند Ilomilo، Zuma’s Revenge، Tower Bloxx، Kinectimals، MonstaFish، Bug Village و غیره وجود دارد.

با استفاده از Vulkan در اندروید شبیه سازی می شود و یک رابط بصری ارائه می دهد.

معایب مزایا
وقتی صحبت از شبیه سازی کامل ویندوز می شود، ویژگی ها محدود است. منبع باز است، بنابراین به کد موجود در GitHub دسترسی دارید.
از زمان انتشار آن در سال 2022، به‌روزرسانی‌های زیادی وجود نداشته است. پشتیبانی از بیش از 30 بازی و برنامه XNA.

 

اگر عاشق بازی های ویندوزی هستید، می توانید بهترین بازی های ویندوز 11 مانند The Call of Duty: Warzone یا Genshin Impact را نیز در نظر بگیرید.

JPCSIM – مقلد ویندوز کامپیوتر

برنامه JPCSIM بیشتر مقلد است تا شبیه ساز. اگر می‌پرسید تفاوت چیست، دومی هم از سخت‌افزار و هم نرم‌افزار تقلید می‌کند و تجربه واقعی‌تری را ارائه می‌دهد، در حالی که مورد اول فقط نرم‌افزار را تقلید می‌کند و ممکن است دقیق نباشد.

JPCSIM می تواند هر سیستم عاملی را از بایوس تا پست، از نصب تا دسکتاپ و همچنین چند برنامه کامپیوتری را شبیه سازی کند. بنابراین، استفاده از آن مانند یک تور نوستالژیک در سیستم عامل ویندوز است. با این حال، نمی توانید انتظار عملکردهای پیشرفته را داشته باشید.

معایب مزایا
کارکردن کنترل ها در ابتدا ممکن است سخت باشد در تقلید از برنامه ها و بازی های ویندوز XP، بدون شبیه سازی، عالی است.
اکثر برنامه ها کار نمی کنند. برای یادآوری نوستالژیک نسخه های قدیمی ویندوز خوب است.

 

Win7 Simu

برنامه Win7 Simu به شما این امکان را می دهد که خاطرات ویندوز 7 را در دستگاه اندروید خود زنده کنید. استفاده از آن ساده است و از همه برنامه‌ها و بازی‌های موجود در ویندوز 7 پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات می تواند آزار دهنده باشد. با این حال، می توانید برای خلاص شدن از شر آنها، نسخه پولی را تهیه کنید.

شما می توانید به بسیاری از تم های ویندوز دسترسی داشته باشید، از جمله تم های موجود در نسخه های 10 یا 11. نه تنها این، بلکه از برنامه های کاملاً کاربردی مانند Calculator، Notepad، Wordpad، Internet Explorer، Media Player و حتی Snipping Tool نیز پشتیبانی می کند.

عناصری مانند لوگو، انیمیشن بوت، صفحه ورود به سیستم، دسکتاپ، نوار وظیفه و منوی شروع دوباره ایجاد شده اند تا با رابط ویندوز 7 مطابقت داشته باشند.

معایب مزایا
تبلیغات آزاردهنده هستند و برای خلاص شدن از آنها به تهیه برنامه پولی نیاز دارید. پشتیبانی کامل از برنامه های ویندوز، پشتیبانی لمسی و بازی ها.
 یادگیری اولیه می تواند آسان باشد.

 

Bochs

برنامه Bochs یک شبیه ساز ویندوز قابل حمل برای اندروید است که منبع باز است و به زبان C++ نوشته شده است.

این شبیه ساز می تواند پردازنده Intel x86، دستگاه های معمولی ورودی/خروجی و بایوس سفارشی را شبیه سازی کند. در واقع، برای شبیه‌سازی یک ماشین در یک ماشین برای یک کامپیوتر کامل x86، از پردازنده گرفته تا دستگاه‌های سخت‌افزاری و حافظه، عالی است.

این شبیه ساز دارای اسناد دقیق، اسناد سایت و راهنماهایی برای کاربران و توسعه دهندگان است.

وقتی ویندوز را در اندروید شبیه‌سازی کنید،  متوجه می‌شوید دکمه‌های سمت راست و چپ گوشی به عنوان ماوس کار می‌کنند. برای تجربه کاملا مشابه با کامپیوتر، یک صفحه کلید آنلاین روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

معایب مزایا
خیلی کاربرپسند نیست . فرآیند یادگیری دشوار است. شبیه سازی کامل یک ماشین
می تواند سیستم عامل های مختلف مانند لینوکس، ویندوز و داس را شبیه سازی کند.

 

 

Wins 10 Simulator

برنامه Wins 10 Simulator مانند یک رایانه ویندوز مجازی در اندروید کار می کند. بدون محدودیت های معمول یک شبیه ساز، این برنامه کار بسیار خوبی را انجام می دهد اما هنوز نمی توانید برنامه ها را دانلود کنید.

با این حال، می توانید بازی های ویندوز را از طریق مرورگرهایی مانند کروم و اج پیدا کنید.

بهترین ویژگی آن است که Wins 10 Simulator هیچ تبلیغات آزاردهنده ای ندارد و باتری زیادی مصرف نمی کند. می توانید آن را با استفاده از لمس یا ماوس بی سیم کنترل کنید. حتی می توانید به برنامه های نوار راه اندازی دسکتاپ و صداهای ویندوز 10 دسترسی داشته باشید.

جست‌وجوگر فایل به شما کمک می کند تا به فایل ها دسترسی داشته باشید و همچنین گزینه دوربین برای عکس گرفتن را دارید.

حتی می توانید با استفاده از برنامه تنظیمات LordHonor به تنظیمات اندروید گوشی خود دسترسی پیدا کنید. یک نسخه پریمیوم برای عملکردهای پیشرفته مانند سرعت بهتر و SuperRoot موجود است.

معایب مزایا
هنوز نمی‌توانید برنامه‌های زیادی را دانلود کنید. شبیه‌ساز ویندوز بدون آگهی با دسترسی به بازی‌ها و برنامه‌های نوار راه‌اندازی.
گاهی اوقات با باز کردن وب سایت ها مشکل دارد. مصرف کم باتری

 

مزایا و معایب استفاده از شبیه ساز ویندوز برای اندروید

هر شبیه ساز ویندوز برای اندروید دارای مزایا و معایب خاص خود است که باید در نظر بگیرید:

مزایا:

  • مقرون به صرفه: شبیه سازی دستگاه های مختلف می تواند مقرون به صرفه باشد زیرا نیازی به سرمایه گذاری در سخت افزار یا نرم افزار خاص سیستم شبیه سازی شده ندارید. اگر سیستم‌های قدیمی دارید که نمی‌توانید به طور کامل آن‌ها را جایگزین کنید، شبیه‌سازها می‌توانند این شکاف را تا حدودی پر کنند.
  • افزایش کارایی و دسترسی: می توانید از یک شبیه ساز برای دسترسی به بازی ها و برنامه ها از دستگاه های ویندوز در اندروید استفاده کنید. در واقع، شما حتی می توانید نرم افزار را در چندین پیکربندی در چندین شبیه ساز آزمایش کنید. همچنین می توانید با استفاده از شبیه سازی برای عیب یابی، زمان تاخیر را کاهش دهید.

همچنین می‌توانید از شبیه ساز برای آزمایش سریع و بازخورد برای ایجاد چرخه‌های توسعه سریع‌تر استفاده کنید.

معایب

  • عدم دقت: شبیه سازی هرگز نمی تواند تمام مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری را به درستی ارائه دهد. به علاوه، نمی توان همه ویژگی های سخت افزاری را شبیه سازی کرد، که ممکن است بر عملکرد برنامه تأثیر بگذارد.
  • سازگاری: وقتی برنامه‌ها را شبیه‌سازی می‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که همه برنامه‌ها کار نکنند. حتی اگر کار کنند، دائماً عقب می مانند و عملکرد محدودی دارند.

کار با اکثر شبیه سازهای ویندوز می تواند شامل یک فرآیند یادگیری دشوار باشد. اگر فقط یک شبیه‌ساز را برای بازی می خواهید، WPR را انتخاب کنید. اگر به دنبال یک رابط کاربری آسان هستید، به سراغ Wins 10 Simulator، Win 7 Simu، Bochs یا JPCSIM بروید.

از طرف دیگر Limbo و Winlator برای شبیه سازی کل سیستم ها خوب هستند.

استفاده از همه این شبیه ساز ها رایگان است و برخی از آنها منبع باز هستند. بنابراین، تا زمانی که قوانین عمومی صدور مجوز را رعایت کنید، می‌توانید تغییراتی را پیشنهاد دهید یا کد را اصلاح و منتشر کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.