بهترین درمان برای خواب آلودگی در روز چیست؟

محققین متوجه شده اند که داروی سوریامفتول، مؤثرترین درمان برای خواب آلودگی بیش از حد در طول روز (EDS) در افرادی است که از بیماری آپنه انسدادی خواب (OSA) رنج می‌برند.

به گزارش تکناک، درمان استاندارد OSA به معنای استفاده از یک ماسک فشار مثبت در مجاری تنفسی (PAP) است که از هوای تحت فشار برای کخواب آلودگیمک به مجاری هوایی ریه در طول خواب استفاده می‌کند. با این حال حتی با این درمان، کسانی هستند که هنوز هم از مشکل EDS رنج می برند. در این افراد ممکن است استفاده از داروهای ضد خستگی، علائم را کاهش دهد.

تایلر پیتر، نویسنده اول این مطالعه گفت: مهم ترین کاری که افراد مبتلا به OSA باید انجام دهند استفاده از دستگاه PAP است، اما اگر حتی با استفاده از این دستگاه خواب آلودگی آن ها برطرف نشد، گزینه هایی به شکل داروها وجود دارد که می تواند خستگی آنها را کاهش دهد.

15 تا 30 درصد از مردم آمریکای شمالی دارای OSA هستند و شیوع آن می تواند بسیار بیشتر باشد زیرا بسیاری از افراد دیگر تشخیص داده نشده اند. بسیاری از افراد دارای علائم هستند زیرا این بیماری به شدت با چاقی مرتبط است و بر تعداد زیادی از افراد در کانادا، ایالات متحده و سایر کشورهای پردرآمد، تاثیر می گذارد.

در میان این بیماران، بسیاری از آنها به EDS مبتلا خواهند شد که کیفیت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، بازدهی آنها را کاهش می دهد و آنها را در معرض خطر ابتلا به سایر مسائل روانی قرار می دهد. بهبود این وضعیت برای پزشکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیتر گفت که OSA نزدیک به یک میلیارد نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و بسیاری از آنها را در معرض خطر EDS قرار می دهد.

اگرچه داروی سوریامفتول احتمالا بهترین دارو برای درمان EDS است، اما داروهای آرمودافینیل-مودافینیل و پیتولیزانت نیز در مبارزه با این نوع خواب آلودگی موثر هستند.

در نظر داشته باشید که سوریامفتول می تواند فشار خون را افزایش دهد. فاکتور فشار خون به طور ویژه ای برای افراد مبتلا به OSA خطرناک است، زیرا بسیاری از آنها مشکلات قلبی عروقی نیز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.