بهترین مانیتورهای بازی کدامند؟

مانیتور پنجره ای به روح رایانه شماست و البته که پنجره‌ای رو به دنیای بازی‌های شما نیز محسوب می‌شود.

به گزارش تکناک، اگر پول زیادی خرج کرده‌اید تا مطمئن شوید که بازی‌هایتان به بهترین شکل ممکن جریان دارد، پس حداقل چیزی که می خواهید این است که صفحه نمایشی داشته باشید که آنها را نیز به بهترین شکل‌ نشان دهند. اگر همچنان از یک پنل قدیمی p1080 با فرکانس 60 هرتز استفاده می‌کنید، داشتن کارت گرافیکی به قدرتRTX 4090  فایده‌ای ندارد.

انتخاب بهترین مانیتورهای بازی برای هرگیمری بسیار مهم است. آنچه که یک صفحه نمایش باکیفیت را تشکیل می دهد از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است. برخی به یک پنل عالی با فریم p1080در ثانیه نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر می خواهند سرعت کار خود را با کارت گرافیک قوی را با یک گزینه 4K یا فوق عریض‌ترین مانیتور به حداکثر برسانند. دنبال هرچیزی که باشید، مانیتور بازی که خریداری می کنید باید بهترین باشد.

برای یک گیمر رقابتی که برای سرعت بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل است، لیست ما از مانیتورهای بسیار خوبی تشکیل شده است که در 240 هرتز و حتی 360 هرتز هم کار می کنند. تعداد زیادی مانیتور بازی وجود دارد و بسیاری از آنها شایسته توجه شما هستند پس تا انتهای مطلب برای کشف بهترین مانیتور‌های بازی موجو سال 2023 در بازار همراه ما باشید.

۱. Dell Alienware 34 QD-OLED (AW3423DW)

انتخاب بهترین مانیتورهای بازی برای هرگیمری بسیار مهم است

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش: 34 اینچ

نوع پنل: QD OLED

نسبت تصویر: 21:9

وضوح: 3440 x 1440

زمان پاسخگویی: 0.1 میلی ثانیه

نرخ به روز رسانی: 175 هرتز

وزن: 15.26 پوند

فناوری نرخ تازه سازی: G-Sync Ultimate

OLED  در فرمت فوق عریض به دنیای رایانه‌های شخصی وارد شده است. یکی از معدود مانیتورهای بازی‌ای است که چشم‌گیر است و هیچ جای تعجبی ندارد. DELL پنل OLED را در این صفحه نمایش به بهترین نحو ممکن به کار برده و برای بازی‌های رایانه شخصی کاملاً مناسب است.

اگرچه این مانیتور بهترین ویژگی‌های دنیا را ندارد ، اما به طور چشمگیری از هر مانیتور تجربه بازی بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. با پوشش 99.3 درصدی فضای رنگی مورد نیاز DCI-P3 و روشنایی کامل 1000 نیت، عملکرد خوبی دارد، اگرچه این سطح روشنایی تنها در بخش کوچکی از پنل می‌توانید ببینید.

با این حال، به لطف نور هر پیکسل، عمق و وضوح تصویر بازی بسیار زیاد است، اما این صفحه نمایش OLED  برای کیفیت بالای خود باید در حالت HDR باشد. حالت HDR 400 True Black به طور کلی نتایج بهتری را به شما ارائه می دهد و پس از اینکه روشنایی SDR را بالا می برید، بسیار جذاب تر به نظر می رسد. اگر می‌خواهید رایانه خود را به یک مانیتور گیمینگ سطح بالا وصل کنید، توصیه می‌کنیم که از این مانیتور استفاده کنید.

سوختگی ترس بزرگی است که منجر به اتفاقات وحشتناکی می‌شود. برای شروع، گاهی متوجه خواهید شد که کل تصویر یک یا دو پیکسل جابجا می شود. این پنل در هر دو محور 20 پیکسل بیش از حد دارد که برایتان آزادی عمل زیادی را فراهم می کند. این به Alienware اجازه می دهد تا در طول زمان از سوختن عناصر استاتیک در نمایشگر جلوگیری کند.

شکی نیست که اگر لذت و موفقیت بازی شما به کمترین تأخیر ممکن بستگی دارد، صفحه نمایش های سریع تری نیز در دسترس هستند. تنها با ورودی DisplayPort می توانید به 175 هرتز کامل دست پیدا کنید.

با این حال، زمان ریسپانس به طرز عجیبی 0.1 در میلی‌ثانیه است و مطمئنا شما متوجه این سرعت در بازی می شوید. با این حال، هیچ HDMI 2.1 در این مانیتور وجود ندارد. اما این یک PC Gamer است و اگر می‌خواهید رایانه شخصی خود را به یک مانیتور گیمینگ رده بالا متصل کنید، توصیه می‌کنیم که این مانیتور باشد.

۲. LG 27GN950-B

مشخصات فنی

اندازه صفحه نمایش: 27 اینچ

نوع پنل: نانو IPS

نسبت تصویر: 16:9

وضوح: 3840 x 2160

زمان پاسخگویی: 1 میلی ثانیه

نرخ به روز رسانی: 144 هرتز

وزن: 16.9 پوند

فناوری رفرش ریت: سازگار با G-Sync، FreeSync Premium Pro

ال‌جی UltraGear جز اولین مانیتورهای بازی با کیفیت 4K، نانو IPS با زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه است که به درستی GPU قدرتمند شما را به نمایش می‌گذارد. این طراحی شیک با حاشیه‌های باریک که با Nvidia G-Sync و با سازگاری تطبیقی رفرش​​ (adaptive refresh compatibility) FreeSync AMD  ارائه می‌شود، حتی نمایشگرهای تصویری Sphere Lighting 2.0 RGB ال‌جی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در حالی که از درخشش مختصر IPS رنج می برد، بیشتر در انتهای صفحه نمایش زمانی که در حال تماشای صحنه های تاریک بازی هستید ظاهر می شود. این مشکل در اکثر مواقع وجود ندارد، اما HDR کمی ناامید کننده است، زیرا صادقانه بگویم، edge-lit  محدود و مناطق کم‌نور، پنل HDR  واقعی را ارائه نمی‌دهد.مانیتورهای بازی

ال‌جی UltraGear 27GN950-B یک پنل فوق‌العاده و با کیفیت است که تصویر IPS عالی‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. با وجود قابلیت های کمتر  HDR، رنگ ها و کنتراست زیبایی را نیز برای بازی های شما ایجاد می‌کند. G-Sync تصاویر پایدار و صافی را ارائه می‌دهد و رفرش ریت سریع و زمان‌های پاسخگویی نیز از این موضوع پشتیبانی می‌کند و در حالی که کمبود HDMI 2.1 و USB Type-C کمی محدود کننده است، در حال حاضر یکی از بهترین مانیتورهای موجود است.

۳. Acer Nitro XF243Y Pbmiiprx

مشخصات فنی

اندازه: 24″

نوع پیکسل: IPS

حداکثر رفرش ریت: 165 هرتز

رفرش ریت متغیر: بله

رزولوشن اصلی: 1920 x 1080

HDR10: بله

اگر برای بازی‌‌تان به مانیتوری نیاز دارید که زیاد گران نباشید مانیتور  Acer Nitro XF243Y Pbmiiprx یکی از بهترین مانیتورهای بازی به شمار میرود. این مانیتور مانند ViewSonic XG2431 دارای وضوح 1080pو اندازه صفحه نمایش 24 اینچی است. با رفرش ریت 165 هرتز، این مانیتور برای گیمرهای معمولی که بازی ها را با ریت فریم بالا بازی نمی کنند یا در حال ورود به دنیای بازی هستند، بهتر است.

بازی برای اولین بار در حالی که کنترل حرکت آن به خوبی ViewSonic نیست، اما هنوز زمان پاسخ‌دهی خوبی در حداکثر رفرش ریت خود دارد و در 120 هرتز است بسیار عالی است. با این حال، زمانی که شما VRR را فعال کرده‌اید، اشیاء در 60 هرتزی غیب می‌شوند، بنابراین اگر بازی‌ها را با فریم بالا و پایین انجام می‌دهید، بهتر است VRR را برای مدیریت بهتر موشن غیرفعال کنید.مانیتورهای بازی

مانند ViewSonic از FreeSync ساده پشتیبانی می کند و همچنین اگر کارت گرافیک NVIDIA دارید با G-SYNC سازگار است. این یک ویژگی نور پس‌زمینه چشمک‌زن دارد که به اندازه ViewSonic قابل تنظیم نیست و اگر ترجیح می‌دهید از آن استفاده نکنید، نور پس‌زمینه بدون لرزش باقی می‌ماند که به کاهش فشار چشم در طول جلسات طولانی بازی کمک می‌کند. تاخیر ورودی آن نیز بدون توجه به نرخ فریم بازی شما کم است.

۴. ViewSonic XG2431

 

مشخصات فنی

اندازه: 24″

نوع پیکسل: IPS

حداکثر رفرش ریت: 240  هرتز

رفرش ریت متغیر: بله

رزولوشن اصلی: 1920 x 1080

HDR10: بله

اگر بودجه‌ زیادی ندارید، گزینه‌های زیادی وجود دارد. باید چند ویژگی را فدا کنید، اما همچنان می‌توانید با عملکرد بازی چشمگیر، چیزی مانند ViewSonic XG2431 دریافت کنید. وضوح پایین‌تری نسبت به گیگابایت M27Q X و صفحه نمایش کوچک‌تری دارد، بنابراین تجربه بازی همه‌جانبه‌ای را ارائه نمی‌کند، اما همان رفرش ریت 240 هرتز را دارد.

همراه با رزولوشن پایین‌تر، کارت گرافیک شما راحت‌تر می‌تواند به حداکثر رفرش ریت خود برسد، زیرا به پهنای باند کمتری نیاز دارد و بر کارت گرافیک شما چیزی را تحمیل نمی‌کند. در حالی که تصاویر به اندازه گیگابایت واضح نیستند، وضوح تصویر هنوز به اندازه کافی برای دیدن جزئیات در بازی های شما مناسب است.

رفرش ریت بالا به ارائه زمان ریسپانس، بسیار کمک می‌کند و تاخیر ورودی پایینی برای پاسخ‌گویی دارد. همچنین دارای ویژگی نور پس زمینه اختیاری برای کاهش تاری مستمر است و برخلاف بسیاری از مانیتورها، می توانید سوسو زدن آن را به دلخواه کنترل کنید.مانیتورهای بازی

اگرچه این یک مانیتور مقرون به صرفه است، اما همچنان دارای چند ویژگی اضافی است، مانند تثبیت کننده رنگ سیاه که گاما را تنظیم می کند تا حریفان را راحت تر در بازی ها ببینید و مزیت رقابتی به شما می دهد.

۵. سامسونگ Odyssey Neo G7 S32BG75

اندازه: 32″

نوع پیکسل: VA

حداکثر رفرش ریت: 165  هرتز

رفرش ریت متغیر: بله

رزولوشن اصلی: 3840 x 2160

HDR10: آره

اگر مانیتور فوق عریض نمی‌خواهید یا از طرفداران نمایشگرهای QD-OLED نیستید، بد نیست که به Samsung Odyssey Neo G7 S32BG75 نگاه کنید. در حالی که قیمت آن تقریباً به اندازه Dell Alienware AW3423DW  است، اما نوع متفاوتی از مانیتور است؛ زیرا دارای نسبت تصویر سنتی 16:9 با وضوح 4k  است.

بنابراین یکی از بهتری مانیتورهای بازی کنسولی به حساب می رود، زیرا کنسول‌ها از این مانیتور AW3423DW با نسبت تصویر فوق عریض پشتیبانی نمی کنند. سطح مشکی بی‌نقص Dell را ارائه نمی‌کند، اما در عوض دارای نور پس‌زمینه Mini LED است که اجازه می‌دهد هایلایت‌ها در HDR روشن‌تر شوند و ویژگی کم‌نور مناسبی دارد.

از نظر عملکرد بازی، به لطف رفرش ریت 165 هرتز و زمان پاسخ سریع آن، در کل محدوده نرخ به روز رسانی‌اش عالی است. همچنین دارای پهنای باند HDMI 2.1 است که به شما امکان می دهد از مزایای PS5 و Xbox Series X نهایت استفاده را ببرید، زیرا می توانید بازی های 4K را تا سرعت 120 فریم بر ثانیه را روی آن اجرا کنید.

اگر می خواهید یک مانیتور 4K  رده بالاتر با نرخ رفرش 240 هرتز داشته باشید، Samsung Odyssey Neo G8 S32BG85 این ویژگی را ارائه می دهد، اما با توجه به اینکه قیمت آن از دل بیشتر است، بهتر است برای بهترین عملکرد به سراغ Dell بروید و در صورتی که Neo G7 می خواهید کمی پول پس انداز کنید.مانیتورهای بازی

چه نوع مانیتوری برای بازی بهتر است؟

بسته به نحوه بازی شما، پاسخ انتخاب بهترین مانیتورهای بازی می تواند بسیار متفاوت باشد.بهترین مانیتورهای بازی، تصاویری واضح تر با رتبه HDR محدوده دینامیکی بالاتر خواهند داشت در حالی که مانیتورهای استاندارد گرافیکی کیفیت پایین‌تر (اما همچنان قابل قبولی) دارند. بنابراین بهترین نمایشگرهای بازی کنتراست، روشنایی و عمق رنگ بالاتری دارند تا بازی‌های شما تا حد امکان زنده و واقعی به نظر برسند.
مانیتورهای بازی می توانند از 24 تا 50 اینچ متغیر باشند، بنابراین مهم است که مانیتوری را انتخاب کنید که نه تنها با بودجه شما، بلکه با محدودیت های فضایی شما نیز متناسب باشد. مانیتورهای گیمینگ فوق عریض می‌توانند انتخابی عالی باشند، اما قطعاً با نیازهای همه سازگار نیستند، بنابراین باید اندازه مانیتور بازی ایده‌آل خود را در نظر بگیرید و به دنبال مانیتوری مناسب با سلایقتان باشید.مانیتورهای بازی

1 دیدگاه برای “بهترین مانیتورهای بازی کدامند؟

  1. dariush گفته:

    محصولات Asus ROG بینظیر هستند، بعد از تحقیق، برای گیم نت چندین دستگاه خریداری کردیم، بی شک عالی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.