بهینه‌سازی عملکرد Memory Saver  در گوگل کروم

ویژگی Memory Saver کروم از وجود منابع کافی برای تب‌های فعال به منظور عملکرد بهینه اطمینان حاصل می‌کند.

گوگل کروم یک مرورگر قدرتمند مفید است، اما مصرف منابع سیستم آن، به ویژه در لپ‌تاپ‌های کم قدرت بالا است.

به گزارش تکناک، در اوایل سال جاری، گوگل ویژگی  Memory Saver  کروم را برای چنین دسکتاپ‌هایی ارائه کرد. این ویژگی از وجود منابع کافی برای تب‌های فعال به منظور عملکرد بهینه اطمینان حاصل می‌کند. در آخرین به‌روزرسانی Chrome Canary، گوگل به کاربران کنترل بیشتری برای تنظیم این ویژگی می‌دهد.

در حال حاضر، تنظیمات ویژگی Memory Saver  در کروم تنها شامل یک کلید روشن و خاموش ساده می‌شود و تب‌های غیرفعال را به حالت خواب می برد. سپس با بازدید دوباره از یک تب غیرفعال، صفحه وب بازخوانی و محتوا در حافظه سیستم بارگیری می‌شود. طبق گزارش محقق مشتاق کروم، @Leopeva62، در توییتر ساخت Canary مرورگر دارای یک پرچم آزمایشی جدید با امکان کنترل زمان استفاده از منابع مورد نظر در Memory Saver است:

chrome://flags#high-efficiency-mode-time-before-discard

با فعال شدن این پرچم جدید، کاربران می‌توانند مدت زمان پیش‌فرض عدم فعالیت تب برای تعلیق آن توسط ویژگی Memory Saver کروم را تعریف کنند. گزینه های موجود از یک دقیقه تا 12 ساعت متغیر است. به گفته انجمن Chromium Gerrit، در حال حاضر، زمان پیش‌فرض Memory Saver دو ساعت است. با این حال، تنظیمات تهاجمی جدید، برای کار با رایانه شخصی با رم محدود آسان تر است. در رایانه با 2 گیگابایت رم می توان از تنظیمات تهاجمی یک دقیقه‌ای استفاده کرد و در سیستم‌های قدرتمندتر از آزادی عمل بیشتر بهره برد. کاربران قدیمی کروم برای مشاهده هر چه سریعتر این تنظیمات جدید Memory Saver بسیار اشتیاق دارند.

همچنین طبق اشارات Leopeva64، اکنون شناسایی تب های غیرفعال آسان تر است و عملکرد آن شبیه به Microsoft Edge، شده است. یعنی هنگام فعال‌شدن Memory Saver، آیکون سایت (favicon) در تب بالای نوار آدرس، محو می‌شود.

این دو پیشرفت با هم می‌توانند موجب سفارشی سازی بهتر ویژگی Memory Saver کروم و شناسایی آسان‌تر تب‌ها شوند. این تغییرات در حال حاضر در نسخه  Canary 115کروم موجود اند و احتمالا به زودی در نسخه پایدار ارائه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.