ویژگی صرفه‌جویی حافظه و انرژی به گوگل کروم آمد

قابلیت های صرفه‌جویی حافظه و انرژی اعلام شده برای گوگل کروم اکنون به‌طور گسترده در مک، ویندوز، لینوکس و همچنین کروم‌بوک‌ها، در دسترس است.

قابلیت های صرفه‌جویی حافظه و انرژی اعلام شده برای گوگل کروم در ماه دسامبر اکنون به‌طور گسترده در مک، ویندوز، لینوکس و همچنین کروم‌بوک‌ها، در دسترس است.

به گزارش تکناک، قابلیت های صرفه‌جویی حافظه و انرژی به طور پیش فرض در مرورگر کروم  فعال می‌شوند و می توان آنها را از Chrome Settings > Performance (در نوار کناری) روشن یا خاموش کرد.

قابلیت صرفه‌جویی حافظه (Memory Saver) کروم

Memory Saver به‌طور خودکار «حافظه تب‌های غیرفعال را آزاد می‌کند» و منابع بیشتری برای استفاده به سایر صفحات و برنامه‌های رایانه می‌دهد. صفحات غیرفعال در نوار تب قابل مشاهده باقی می مانند و هنگامی مراجعه مجدد به آنها بلافاصله دوباره بارگیری می شوند.

digikala

کروم، با نماد سرعت سنج، در نوار آدرس، غیرفعال بودن تب و سپس فعال شدن مجدد آن را به صورت زیر نشان می دهد.

(Memory Saver،کروم را سریع‌تر کرده است: در حالی که این تب غیرفعال بود، بهینه‌سازی حافظه XXX مگابایت حافظه را برای انجام کارهای دیگر آزاد کرده است. امکان تغییر این تنظیمات در Setting وجود دارد.)

هنگام استفاده از این ویژگی، در صورت مواجهه با مشکل و یا عدم تمایل به انتظار برای بارگیری مجدد تب هنگام غیر فعالی آن، کروم امکان تنظیم و افزودن دستی صفحات به فهرست «Always keep these sites activ » برای همیشه فعال نگه‌داشتن آنها را می‌دهد.

گوگل می‌گویدکروم، هنگام فعال‌بودن Memory Saver، تا 30 درصد از حافظه کمتری استفاده می‌کند و می‌توان از آن برای اجرا تب‌های فعال ویدیو و بازی استفاده کرد.

قابلیت صرفه‌جویی انرژی (Energy Saver) کروم

Energy saver کروم با محدود کردن فعالیت‌های پس‌زمینه و جلوه‌های بصری مانند انیمیشن ها، پیمایش روان و همچنین کاهش فریم ریت ویدیو، در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌کند.

هنگام فعال بودن آن، ممکن است متوجه تغییراتی در عملکرد بازی و ویدیو شوید، در چنین مواقعی می‌توان با استفاده از نماد برگ در سمت راست Omnibox، این قابلیت را غیرفعال کرد.

علاوه بر گزینه روشن/خاموش، دو گزینه برای فعال کردن خودکار آن وجود دارد:

  • تنها در صورت رسیدن باتری به 20 درصد یا کمتر روشن شود.
  • تنها هنگام عدم اتصال رایانه به شارژ، روشن شود.

در روزهای اخیر شاهد عرضه گسترده این دو قابلیت با Chrome 110 در مک، ویندوز و کروم‌بوک هستیم. اگر هنوز امکان دسترسی به این ویژگی‌ها وجود ندارد، می‌توان از flagهای زیر برای فعال‌سازی استفاده کرد:

  • chrome://flags/#battery-saver-mode-available
  • chrome://flags/#high-efficiency-mode-available

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.