نحوه کار این بیل مکانیکی شما را شگفت زده می‌کند

کار در ارتفاع بالا در دامنه های شیب دار کوه یکی از مناطقی است که عنکبوت ها در آن می درخشند Menzi Muck

بیل‌های عنکبوتی متحرک طیف وسیعی از قابلیت‌ها را از طریق بازوهای مفصلی، پایه‌های کشیده، متعادل‌کننده‌ها، چرخ‌های کمکی و باکت‌های خود ارائه می‌دهند.

به گزارش تکناک، بیل مکانیکی متحرک ماشین جدیدی نیست. اما ما قبلاً با آنها برخورد نکرده بودیم، بنابراین فکر کردیم که ممکن است شما هم تجربه دیدن آن را نداشته باشید.

آنها نمونه ای شگرف و فوق العاده ای از ماشین آلات هیدرولیک هستند که تماشای کار کردن آنها مسحور کننده است. اگر احساس بی حوصلگی می کنید به گالری پایین بروید تا متوجه منظور من شوید.

در واقع، این ماشین آلات از سال 1966، زمانی که جوزف قیصر اولین بیل مکانیکی متحرک خود را در کارخانه دوستش ارنست منزی ساخت، به نوعی وجود داشته است. طبق مستندات رسمی قیصر، منزی بلافاصله پس از اولین نمایش نمونه اولیه، بی سر و صدا این ایده را ثبت کرد و شروع به فروش آن به عنوان Menzi Muck کرد.

این درحالی است که قیصر همزمان شروع به تولید آنها با شرکت خود کرد. بیش از 50 سال بعد، شرکت های Kaiser و Menzi هر دو به توسعه و فروش این ماشین های قابل توجه ادامه می دهند.

بیل های متحرک در ابتدا برای کار در شیب های شدید و زمین های دشوار کوه های آلپ سوئیس طراحی شده بودند، جایی که کار بیل های چرخدار معمولی می توانند کاملاً خطرناک باشند. آنها کار خود را با یک جفت چرخ تک محور ساده در پشت و یک جفت پایه تنظیم شونده در جلو شروع کردند که با استفاده از بازوی هیدرولیک و باکت برای بلند کردن پاها و کشیدن چرخ ها به اطراف حرکت میکرد.

در اوایل دهه 1970، آنها شروع به قرار دادن چرخ ها و پایه های متعادل کننده بر روی بازوهای هیدرولیک خود کردند، که آنها را قادر می ساخت تا در سطح وسیعی از شیب ها بنشینند و به آنها تکیه گاه، چسبندگی و پایداری بیشتری برای کارهای مانند بلند کردن و پاره کردن می داد. در اواخر دهه 70، هیدرولیک تلسکوپی در دسترس قرار گرفت، به این معنی که آن پایه ها و چرخ‌های عنکبوتی می‌توانستند بیشتر کشیده شوند.

بیل‌های عنکبوتی امروزی جانورانی عظیم و در حرکت هستند. پایه ها کشیده، جمع و بلند می شوند و پایین می آیند و در اتصالات ران، زانو و مچ پا مفصل می شوند. چرخ‌های با نیروی هیدرواستاتیک، متعادل‌کننده‌های کوهستانی پنجه‌ای فولادی یا شنی های جداگانه در انتهای پایه‌ها هر کدام می‌توانند در زاویه های مختلف حرکت کنند. کابین قابلیت چرخش 360 درجه دارد و بازوهایی هیدرولیکی که برای بلند کردن باکت قوی بیل مکانیکی به کار می روند می‌توانند نیروی بیشتری نسبت به بیل‌های معمولی (دو برابر وزن خود) را وارد کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در دامنه‌های لغزنده و گل‌آلود کار کنند که هیچ بیل‌مکانیکی معمولی این توانایی را ندارد. آنها همچنین  می‌توانند از سوراخ‌ها و شکاف‌ها عبور کنند، از موانع بالا بروند و اساساً به طیف وسیع‌تری از جغرافیاها و توپوگرافی‌ها نسبت به هر بیل‌برداری دیگری بپردازند.

با این حال، آنها بسیار محبوب  یا حتی به طور خاص شناخته شده نیستند، زیرا برای 99 درصد مشاغل، بیل های مکانیکی معمولی یا چرخدار کار را به خوبی انجام می دهند.  بخش های هیدرولیکی این ماشین آلات بزرگ نیاز به تعمیر و نگهداری سنگین و منظم دارد که به هزینه عملیاتی می افزاید و همانطور که ممکن است تصور کنید، یادگیری رانندگی با ماشینی که چنین قابلیت های گسترده و غیرعادی را دارد یک چالش کاملاً حماسی است. همانطور که یکی از اپراتورهای استرالیایی به کنایه گفت، حداقل لازم نیست نگران دزدیده شدن آنها باشید.

اما زمانی که زمان انجام کارهای حیاتی در محیط‌های دور افتاده فرا می‌رسد، بیل‌های عنکبوتی می‌توانند کارهایی را انجام دهند که هیچ چیز دیگری نمی‌تواند به آنها برسد و اگر فرصتی پیدا کردید که یکی را ببینید که برای نمایش در یک نمایشگاه خودنمایی می کند، در معرض یک رفتار لذت بخش مکانیکی قرار خواهید گرفت.

1 دیدگاه برای “نحوه کار این بیل مکانیکی شما را شگفت زده می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.