بایننس از هوش مصنوعی مولد NFT خود رونمایی کرد

بایننس ، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، یک هوش مصنوعی مولد NFT  به نام بیکاسو اندازی کرد که بسیار محبوب شده است و تنها در 2.5 ساعت پس از معرفی به سقف 10000 مینت NFT رسید.

به گزارش تکناک، مینت کردن یک NFT به معنی ایجاد یک توکن جدید و منحصر به فرد است که برای نمایش و تایید مالکیت یک دارایی دیجیتالی مانند تصویر، ویدیو یا موسیقی استفاده می شود. هر NFT دارای یک کد منحصر به فرد است که توسط فناوری بلاکچین ثبت و تایید می‌شود و به مالکیت و انحصاری بودن دارایی مرتبط با آن اشاره می‌کند.

بایننس هوش مصنوعی  مولد NFT خود را “بیکاسو” (Bicasso) نامید و آن را در نسخه بتا راه اندازی کرده است.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس در توییتر به کاربران در مورد هوش مصنوعی مولد NFT گفت: شما می توانید دیدگاه های خلاقانه خود را با هوش مصنوعی به NFT تبدیل کنید. آن را امتحان کنید و به من نشان دهید که با آن چه می‌سازید.

چند ساعت بعد او اعلام کرد که پایلوت اول Bicasso تازه به پایان رسید و ۱۰ هزار واحد NFT در ۲.۵ ساعت ساخته شدند. هوش مصنوعی کمی تحت فشار بود، اما اکنون نفس خود را تازه کرده است.

این سیستم به طور مشابه با پلتفرم های AI-art مانند DALL-E یا Midjourney عمل می کند. کاربران می توانند یک تصویر آپلود کنند یا پیام های خلاقانه ای را تایپ کنند که یک تصویر کاملاً جدید ایجاد شده با هوش مصنوعی ایجاد می کند. سپس کاربران می توانند تصاویر خود را به عنوان NFT در BNBchain بومی بایننس مینت کنند.

اما هیچ چیز خوبی بدون سهم منصفانه از مشکلات به دست نمی آید و بایننس توییتی منتشر کرد که در آن تصدیق کرد که Bicasso چند اشکال دارد.بایننس در توییتی نوشت: تیم ما در حال حاضر در تلاش است تا توانایی های سرور را افزایش دهد تا خطاها را کاهش دهد و فرآیند مینت کردن را هموارتر کند. اگرچه سهمیه بتای 10 هزار NFT ما در حال اتمام است اما شما می توانید در لیست انتظار برای نسخه کامل ثبت نام کنید.

هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور فزاینده ای به جریان اصلی تبدیل می شود. در اکتبر سال 2022، Shutterstock اعلام کرد که برای شروع فروش محتوای ایجاد شده با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی با OpenAI شریک خواهد شد. این شرکت اعلام کرد نمونه اولیه مولد هوش مصنوعی  متن به تصویر OpenAI یعنی DALL-E را در محتوای خود گنجانده و به کاربران این امکان را می دهد تا تصاویر را بر اساس کلماتی که تایپ می کنند ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.