ویرایش آسان فایل های PDF با قابلیت جدید Google Drive

Google Drive در نسخه جدید خود قابلیت جدیدی برای کاربران فراهم کرده است که با استفاده از آن می توان فایل های pdf را به راحتی ویرایش کرد. 

Google Drive در نسخه جدید خود قابلیت جدیدی برای کاربران فراهم کرده است که با استفاده از آن می توان فایل های pdf را به راحتی ویرایش کرد. 

 به گزارش تکناک، با ویژگی جدیدی که در Google Drive معرفی شده، همچنین کاربران دستگاه ‌های اندرویدی می ‌توانند به راحتی در فایل‌ های PDF حاشیه نویسی و نقاشی کنند. این ابزار حاشیه نویسی جدید به عنوان یک راه سریع و آسان برای انجام ویرایش ‌های لازم در هنگام جابجایی، مثل سفر یا رفت و آمد روزانه، برای کاربران در دسترس قرار گرفته است.

پس از به ‌روزرسانی Google Drive در دستگاه‌ های اندروید، در صورت باز کردن یک فایل PDF، دکمه این ویژگی جدید به صورت یک قلم در گوشه سمت راست در پایین صفحه قابل مشاهده است. با انتخاب آن، نوار ابزار جدیدی شامل گزینه‌ های طراحی و حاشیه نویسی نمایش داده می ‌شود.

نحوه ویرایش PDF با GOOGLE DRIVE

در این ابزار ویرایش، می‌توان از قلم در رنگ‌ های قرمز، مشکی، آبی و سبز با ضخامت‌ های متفاوت استفاده کرد. تنظیم این موارد با کشیدن نوار لغزنده مربوط به هرکدام با انگشت یا قلم امکان‌ پذیر است. همچنین، امکان هایلایت متن با رنگ‌ های زرد، سبز، آبی یا بنفش هم وجود دارد. علاوه بر این، یک پاک‌ کن با قابلیت حذف ویرایش ‌های انجام ‌شده، در کنار گزینه‌ های Undo (حذف آخرین تغییر) و Redo (انجام مجدد آخرین تغییر) در دسترس قرار دارد. در نهایت، گزینه ای برای پنهان کردن تمام ویرایش‌ ها به طور کامل هم وجود دارد.

اکنون کاربران می‌ توانند در فایل‌های PDF، به راحتی یادداشت‌ های خود را در فایل ذخیره کنند یا یک کپی‌ از فایل شامل حاشیه ‌نویسی ‌های انجام ‌شده بسازند. با ضربه زدن به نوار ابزار و نگه ‌داشتن آن، کاربران می‌ توانند موارد اضافه ‌شده را به اندازه حاشیه فایل تنظیم کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند.

این قابلیت جدید در آخرین نسخه Google Drive (cloud storage and file synchronization service from Google) در دسترس کاربران است ولی برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید از اندروید 6.0 مارشمالو یا نسخه‌های جدید تر آن استفاده کنند. این به ‌روزرسانی یکی از موارد اخیر ارتقا Google Drive است و شرکت در تلاش است تا قابلیت استفاده و دسترسی سرویس ‌های خود را برای کاربران در هر شرایطی آسان تر کند.

گوگل به تازگی نوار ابزار جدیدی را برای انتخاب چند فایل همزمان اضافه کرده است. همچنین با معرفی “search chips” جدید، امکان اعمال فیلترهای مختلف مانند نوع فایل برای یافتن سریع تر فایل مورد نظر، مشاهده آخرین بار اصلاح یک سند و اشتراک گذاری فایل با دیگران فراهم شده است. با به‌ روز رسانی ‌های اخیر، گوگل سازماندهی فایل‌ ها و انجام کارها را برای کاربران آسان ‌تر کرده است، برای مثال حتی می ‌تواند زمان رفت و آمد یا آماده شدن برای جلسات را نیز مدیریت کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.