چگونه از نسخه وب واتساپ استفاده کنیم؟

واتساپ محبوب‌ترین برنامه پیام‌رسانی در جهان است. طبق آمار، کاربران آن تا فوریه 2020، به بیش از 2 میلیارد در سراسر جهان می‌رسد.

به گزارش تکناک، تعداد زیادی از کاربران واتساپ  از طریق نسخه وب به این سرویس دسترسی دارند. این نسخه یک سرویس مبتنی بر وب با انعطاف بیشتر در نحوه استفاده از این برنامه پیام رسانی است.

این برنامه متعلق به فیس بوک در پلتفرم های اصلی در دسترس است و به عنوان پلی برای کاربران در پلتفرم های مختلف عمل می‌کند و آنها را قادر به چت، ارسال رایگان فایل ها و برقراری تماس صوتی و تصویری می‌سازد. آنها همچنین می توانند از نسخه وب واتساپ به صورت آنلاین استفاده کنند. و امکان دسترسی کاربران به مکالمات خود از طریق مرورگر وب را فراهم می‌کند.

واتساپ در ابتدا تنها برای تلفن‌های همراه در دسترس بود. این شرکت نسخه وب آن را در ژانویه 2015 راه‌اندازی کرد. نسخه تحت وب واتساپ یک دسترسی اضافی برای کاربر تلفن همراه است. نسخه وب واتساپ فقط مکالمات و پیام هایی دریافتی در دستگاه تلفن همراه را منعکس می کند و در واقع هیچ یک از پیام‌ها به رایانه منتقل نمی شوند. از لحاظ امنیتی این یک مزیت است و همه موارد در تلفن کاربر ذخیره می‌شود.

راهنمای استفاده از نسخه وب واتساپ

نسخه وب واتساپ نیاز به احراز هویت از طریق یک QR code شخصی را دارد. کاربران می توانند در برنامه واتساپ گوشی خود به این QR code، دسترسی پیدا کنند. با توجه به تنها انعکاس برنامه توسط رابط وب، برای کار‌کردن نسخه وب، گوشی باید به اینترنت متصل باشد. اگر اتصال اینترنت تلفن هوشمند قطع شود، نسخه وب واتساپ تا زمان اتصال دوباره کار نخواهد کرد.

برای دریافت QR code ، به web.whatsapp.com مراجعه کنید. پس از اتمام بارگذاری صفحه، کد به صورت خودکار تولید می‌شود. پس از ظاهر شدن، به منظور برقراری اتصال باید کد را از طریق برنامه واتساپ گوشی خود اسکن کنید.

به منظور اسکن کد در گوشی خود، برنامه واتساپ را باز کرده و روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا بزنید. از لیست کشویی روی WhatsApp Web و سپس Link A Device بزنید. برای راه اندازی برنامه وب، کافیست دوربین گوشی خود را به سمت QR code  بگیرید.

بلافاصله همه مکالمات شما در مرورگر در دسترس خواهند بود. حتی هنگام استفاده از نسخه وب واتساپ، ارتباطات به صورت سرتاسری رمزگذاری می شوند. و گیرنده از استفاده شما از نسخه وب یا برنامه تلفن همراه مطلع نخواهد شد.

مزایای استفاده از نسخه وب واتساپ

هنگام اسکن QR code  و ورود به نسخه وب برنامه، دیگر نیازی به استفاده از تلفن‌همراه برای ارسال پیام و فایل نخواهید داشت. این امر باعث می‌شود به راحتی از طریق رایانه از مکالمات خود مطلع شوید. با دریافت پیام جدید، نیازی به جابجایی بین رایانه و تلفن نخواهد بود. و می توان آنها را از مرورگر وب خواند و پاسخ داد.

بزرگترین مزیت نسخه وب واتساپ امکان استفاده از صفحه کلید رایانه شخصی خود برای تایپ پیام‌ها است. یعنی می‌توان بسیار سریعتر از مواقع استفاده از صفحه کلید تلفن خود تایپ کرد. این مساله تایپ پیام های رسمی طولانی را بسیار آسان می کند.

در صورت نیاز به اشتراک سریع، از طریق نسخه وب واتساپ، می‌توان به راحتی مخاطبین، عکس ها، اسناد و فایل های دیگر موجود در رایانه خود را ارسال کرد. امکان انتخاب تعداد فایل‌های دلخواه و ارسال آنها وجود دارد. در صورت دریافت فایل های بسیار از طریق واتساپ، به خاطر داشته باشید برنامه وب آنها را به طور خودکار در رایانه شما ذخیره نمی‌کند. بنابراین، باید فایل های دریافتی را به صورت دستی در رایانه دانلود کرد. در صورت فعال بودن گزینه مربوطه، نسخه واتساپ تلفن‌همراه، رسانه های دریافتی را به طور خودکار ذخیره می کند.

نسخه وب واتساپ به شما اجازه برقراری تماس صوتی و تصویری مانند برنامه موبایل با مخاطبین فردی را نمی‌دهد. با این حال، امکان برقراری تماس ویدیویی گروهی در نسخه وب از طریق ویژگی Messenger Rooms وجود دارد. بدین منظور، پس از ایجاد یک اتاق، پیوند آن را با افراد موردنظر برای چت ویدیویی گروهی به اشتراک بگذارید.

آنها قادر به شرکت در چت ویدیویی حتی درصورت عدم استفاده از واتساپ یا Messenger خواهند بود. همچنین نیازی به ورود شما یا دیگران به فیس بوک نیست. اما Messenger Rooms شامل رمزگذاری سرتاسری نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.