طراحی جدید صفحه تماس برنامه Phone گوگل

برنامه Phone گوگل به لطف ویژگی‌های مفیدی مانند Call Screen، Hold for Me و Clear Calling بهترین‌ قابلیت‌های برقراری تماس را ارائه می‌کند و یکی از دلایل آن، رتبه بالای دستگاه‌های پیکسل در بین بهترین تلفن‌های اندرویدی است.

به گزارش تکناک، در کنار این قابلیت‌های موجود، زیبایی‌شناسی نیز اهمیت دارد و Google (American multinational technology company) با ارائه به‌روزرسانی در این زمینه در حال تغییر رابط کاربری برنامه Phone  است.

نسخه جدید بخش‌های آشنا رابط کاربری نسخه قبلی مانند جایگاه عکس نمایه، نام و شماره تماس در بالا و دکمه قرمز پایان تماس در پایین را حفظ کرده است،. بزرگترین تغییر ارائه گزینه های حین تماس مانند mute (بی صدا)، صفحه کلید، خروجی صدا و call recording برای ضبط تماس است. اکنون این موارد در قسمت پایین برنامه در دسترس و سه گزینه صفحه کلید، mute و انتخابگر خروجی صدا به طور پیش فرض قابل مشاهده هستند.

دیگر گزینه‌ها هنگام انتخاب دکمه سه نقطه More روی کارت، در ردیف بالا ظاهر می‌شوند. صفحه کلید نیز به عنوان افزونه‌ این کارت ظاهر می شود. رابط تماس و پس‌زمینه کارت نیز مطابق با دستورالعمل‌های طراحی Material You گوگل دارای تم پویا هستند.

در رابط قبلی همه گزینه‌های کاربردی تماس در وسط صفحه قرار داشت، اما اغلب به دو دست برای استفاده نیاز بود. طرح جدید گوگل (شرکتی آمریکایی فعال در زمینه اینترنت، فناوری و تکنولوژی) استفاده با یک دست را حداقل هنگام دسترسی به گزینه های تماس، با قرارگیری بالاتر صفحه کلید بسیار راحت تر می‌کند. این ارتقا حداقل یک ارتقاء بصری محسوب می‌شود و اکنون همه دکمه ها بخشی از یک پوشش مشابه هستند.

رابط تماس جدید گوگل  به طور گسترده با نسخه 98 برنامه Phone در کانال پایدار عرضه شده‌است. در گوشی‌های گوگل  پیکسل، این تغییرات حتی در نسخه 98 به به‌روزرسانی‌های سمت سرور اضافی نیاز دارند و به تدریج در حال ارائه هستند. در رابط تماس جدید، شمارشگر مدت زمان تماس قرصی شکل در نوار وضعیت جایگزین حباب شناور در هنگام استفاده از برنامه‌های دیگر در حین تماس شده است.

با وجود خوشایند به نظر رسیدن این تغییر گوگل به دلیل ایجاد حواس‌پرتی توسط حباب شناور و جزئی بودن آن، اما دسترسی به تماس کمی سخت تر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.