کدام موجودات زمینی برای بیگانگان فضایی جذاب‌ترند؟

همیشه این سوال مطرح بوده که بیگانگان فضایی اگر به روی زمین بیایند برای مطالعه و اکتشاف به سراغ کدام موجود زنده می روند.

همیشه این سوال مطرح بوده که بیگانگان فضایی اگر به روی زمین بیایند برای مطالعه و اکتشاف به سراغ کدام موجود زنده می روند.

به گزارش تکناک، بر خلاف تصور ما انسان ها آنقدرها هم که فکر می کنیم، شگفت انگیز نیستیم و قطعا گزینه های جذاب دیگری برای جلب توجه موجودات بیگانه وجود دارد.

انسان‌های ورزشکار توانایی  فیزیکی خودرا  در مسابقات ورزشی  حرفه‌ای مانند المپیک می‌سنجند. انسان تقریباً همیشه با توجه به دستاورد‌های قبلی سعی بر تقویت توانایی‌های قدرت و چابکی خود و بهبود آن نسبت به قبل دارد. با این حال، اگر درب بازی‌های المپیک به روی همه حیوانات باز باشد، انسان‌ شانسی برای برنده شدن در یک مسابقه را نخواهد داشت. این مساله کمی تحقیر کننده است!

در قسمت هفتم مجله  Pop Mech، نیل دگراس تایسون ، اخترفیزیک‌دان و سخنران ماهر مسائل علمی درباره تصور جهانی که حول تعاریف انسانی ما از «هوشمند» یا «قوی» می‌چرخد، صحبت می کند.

وی عنوان می‌کند که اگر قرار بود بیگانگان به زمین بیایند، ابتدا موجودات مورد نظر خود برای مطالعه را انتخاب می کردند. آنها ممکن است قوی ترین حیوانات را انتخاب نکنند، اما شگفت‌انگیزترین را انتخاب خواهند کرد، درست است؟

این انتخاب به تعریف شما از ” شگفت‌انگیز” بستگی دارد. به نظر می رسد که انسان ها باهوش ترین موجودات باشند. اما اندازه‌گیری هوش ساده نیست، و همچنین لزوماً نشانه خوبی در دید بیگانگان نخواهد بود.

به هر حال، نهنگ ها، فیل ها و دلفین ها همگی مغز بزرگتری نسبت به انسان دارند. پس بزرگترین نسبت مغز به وزن بدن را باید در نظر گرفت.در ابتدا به نظر می رسد که ما در این ویژگی برتر هستیم، اما باید بدانیم، نسبت مغز به وزن بدن موش‌ها به اندازه انسان است.

یک مساله بزرگ دیگر به گفته تایسون این است: این نسبت که ما در آن برتر محسوب می‌شویم، فقط در پستانداران صادق است. و پرندگان با جثه متوسط ​​نسبت مغز به وزن بالاتری نسبت به انسان دارند. برای نمونه زاغ ها را در نظر بگیرید، آنها باهوش تر از آن چیزی هستند، که ما فکر می کنیم. در یک ویدیوی یوتیوب زاغی پس از نوشیدن مقداری آب از یک بطری، نمی‌تواند با منقار خود همه آب داخل بطری را بنوشد، سپس به اطراف نگاه می‌کند، سنگ کوچکی به اندازه‌‌ی دهانه بطری پیدا کرده و به داخل آن می‌اندازد تا سطح آب بالا آمده و بتواند همه آب را بنوشد.

زاغ این کار را هشت بار تکرار می‌کند. این ویدیو به ظاهر نشان‌دهنده درک جابجایی زاغ است. تایسون می‌گوید: هر بار انسان قصد ادعا بر برتری هوش خود در مقایسه با حیوان را داشته است با دیدن چنین مواردی  باعث می‌شود کمی تامل کند.

اما بزرگترین برنده نسبت مغز به وزن بدن برخی گونه های مورچه ها هستند. مهم نیست چگونه این مساله بررسی شود، اما نمی توان ثابت کرد انسان جذاب ترین گونه شکل های زندگی ماورایی است.

بنابراین آیا لزوماً انسان در ابتدا توجه بیگانگان را جلب خواهد کرد؟ تایسون فکر می کند که انسان در لیست آنها ممکن است جایگاه ششم را داشته‌باشد و می‌گوید: امیدواریم در فهرست نهایی قرار بگیریم، اما نمی‌توان آن را تضمین کرد.

این نوشته در علمی ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.