آیا شیوع کرونا بر تغییرات آب و هوایی تأثیر گذاشته است؟

یکی از موضوعاتی که مردم در طول دوران شیوع کرونا مطرح می کردند این بود که به نظر می رسید هوا کمی تمیزتر شده است.

به گزارش تکناک، زمانی که دانشمندان شروع به بررسی داده ها کردند، شاهد کاهش آلاینده های کیفیت هوا مانند دی اکسید نیتروژن در دوران این پاندمی بودند. در برخی موارد، این کاهش تا 30 درصد بود و بسیار قابل توجه به نظر می رسید.

اما زمانی که بررسی بیشتر گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن که برای مدت طولانی در اتمسفر می مانند و باعث تغییرات آب و هوایی می شوند شروع شد، دانشمندان شاهد کاهش بسیار اندک تر در حدود 5 تا 10 درصد شدند.

این نتایج به این دلیل است که آلاینده‌های کوتاه‌مدت هوا که برای سلامت انسان مضر هستند، به شدت از چیزهایی مانند ترافیک حاصل می‌شوند، در حالی که سایر آلاینده‌های آب و هوا، مانند دی اکسید کربن، از چیزهایی مانند نیروگاه‌ها می‌آیند. در طول دوران کرونا، در حالی که به اندازه کافی رانندگی نمی‌کردیم و به دفتر کار نمی‌رفتیم یا با دوستانمان ملاقات نمی‌کردیم، هنوز خانه‌هایمان را گرم می‌کردیم و در تابستان از تهویه مطبوع استفاده می کردیم. بنابراین آن کاهش گازهایی که باعث تغییرات آب و هوایی می شد بسیار کم تر بود.

بنابراین ر پاسخ به این سوال که آیا کووید بر تغییرات آب و هوایی تأثیر گذاشته است باید گفت به مقدار کم.

ما شاهد کاهش اندک در انتشار گازهای گلخانه ای، مانند دی اکسید کربن و متان بودیم، اما این گازها مانند هر سال دیگر در جو ما تجمع پیدا کردند.

این بدان معناست که ما باید برای کاهش انتشار این گازها سخت کار کنیم اگر واقعاً می‌خواهیم تغییرات آب و هوایی را مدیریت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.