تاسیس شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک

ایلان ماسک شرکت جدیدی را ایجاد کرده است که به هوش مصنوعی اختصاص دارد. همانطور که وال استریت ژورنال برای اولین بار گزارش داد، این شرکت X.AI نام دارد.

به گزارش تکناک، این شرکت، که در ماه گذشته تأسیس شد در حال حاضر ماسک را به عنوان مدیرعامل و جرد برچال، (مدیر دفتر خانواده ماسک)، را به عنوان منشی در اسناد ثبت کرده است.

اسنادی که The Verge نیز به دست آورده است، نشان می دهد که ماسک این تجارت را در 9 مارس 2023 ثبت کرده است.

شایعات در مورد راه‌اندازی یک شرکت هوش مصنوعی توسط ماسک برای روزها پخش می‌شد و گزارشی از Business Insider نشان می‌داد که ماسک هزاران واحد پردازش گرافیکی (GPU) را برای تامین انرژی یک محصول آینده مولد هوش مصنوعی خریداری کرده است.

 فایننشال تایمز به طور مشابه گزارش داد که ماسک قصد دارد یک شرکت هوش مصنوعی (توانایی سیستم ها برای درک، ترکیب و استنتاج اطلاعات) برای رقابت با OpenAI تحت حمایت مایکروسافت ایجاد کند. حتی گزارش شده است که ماسک برای راه اندازی این شرکت به دنبال کمک های مالی از سرمایه گذاران اسپیس ایکس و تسلا بوده است.

تاسیس شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک

در طی مصاحبه‌ای در Twitter Spaces، وقتی از ماسک در مورد تمام پردازنده‌های گرافیکی خریداری شده پرسیده شد، این میلیاردر هیچ اشاره‌ای به برنامه‌های خود برای ایجاد یک شرکت هوش مصنوعی یا AI (artificial intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) نکرد و اظهار داشت: به نظر می‌رسد همه در حال خرید پردازنده‌های گرافیکی هستند. نام ادعا شده X.AI با نام تجاری X Corp که او به توییتر اختصاص داده است، به همراه نشان “X” که او برای دیدگاه خود از “اپلیکیشن همه چیز” اعمال کرده است، مطابقت دارد.

ماسک آشکارا با OpenAI، سازمان هوش مصنوعی که او در سال 2015 تأسیس کرد، اما در سال 2018 از آن کناره‌گیری کرد، مخالف بوده است و اخیراً نامه‌ای را امضا کرده است که در آن خواستار توقف آزمایش‌های بزرگ هوش مصنوعی شده است. در ماه‌های اخیر، OpenAI در پشت فناوری‌هایی مانند ChatGPT و GPT-4 به یک نام بسیار شناخته‌شده تبدیل شده است و تا حدی مسئول آغاز تلاش‌های کنونی مایکروسافت و گوگل برای ادغام عمیق‌تر ابزارهای هوش مصنوعی در بسیاری از محصولاتش است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.