توییتر دیگر وجود ندارد!

اطلاعاتی به دست آمده است که نشان می دهد شرکت توییتر از 4 آوریل دیگر وجود ندارد چرا که با شرکت X Corp ادغام شده است.

 اطلاعاتی به دست آمده است که نشان می دهد شرکت توییتر از 4 آوریل دیگر وجود ندارد چرا که با شرکت X Corp ادغام شده است.

به گزارش تکناک، شرکت X Corp که متعلق به ایلان ماسک است، به عنوان اولین گام برای تبدیل پلتفرم توییتر به یک “اپلیکیشن همه کاره” شبیه به WeChat چین، این شرکت را جذب خود کرده است.

به نظر می‌رسد تحول پلتفرم توییتر از یک میکروبلاگ به یک پلتفرم همه کاره به‌طور آهسته شروع شده ودر ادامه برخی از حرکات مالکیت شرکت، باعث به حداقل رسیدن نقش شرکت توییتر به عنوان یک میکروبلاگ شده است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده توسط Slate، شرکت X Corp در تاریخ 4 آوریل با شرکت توییتر ادغام شده است. این اطلاعات از اسناد یک پرونده قضایی بین توییتر و لورا لومر به دست آمده است.

پرونده دادگاه مذکور اهمیت خاصی ندارد و در واقع لورا لومر به دلیل نقض قوانین فدرال در زمان مسدود شدن حسابش در سال 2019، از توییتر شکایت کرده بود. موضوع جالب این است که پرونده های دادگاهی با موضوعات مختلف به صورت عمومی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

digikala

طبق این پرونده شرکت توییتر در X Corp. ادغام شده است و دیگر وجود ندارد.  این ادغام هنوز به طور رسمی اعلام نشده است و احتمالاً هیچ تأثیر فوری بر برنامه یا سرویس نخواهد داشت، اما این اولین گام از سوی ایلان ماسک محسوب می شود. او پیش از این ادعا کرده بود که می‌خواهد توییتر را به یک “اپلیکیشن همه کاره” به نام X  تبدیل کند و با پلتفرم‌های دیگری مانند WeChat چین رقابت کند.

تشکیل شرکت X Corp.، به طور ضروری به معنای ایجاد برنامه X نیست و همچنین، طبق گزارش حاضر، این می‌تواند یک حرکت برای تشکیل یک شرکت مادر بزرگتر به نام X باشد که به عنوان مالکیت کنترل‌کننده تمام دارایی‌های ایلان ماسک مانند شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس عمل کند.

این ادغام به معنای استقرار مرکز مدیریت X Corp. در نوادا به جای دلور و همچنین انتقال تمام بدهی‌ها و شکایت‌هایی مربوط به ماسک و توییتر، به X Corp. جدید است.

توییتر همچنان به عنوان یک پلتفرم رسانه‌ای اجتماعی فعالیت می‌کند و به ارائه محتوای جنجالی و مشاجره‌انگیز درباره محدودیت‌ها و محتوای مجاز ادامه می‌دهد. بسیاری از کاربران، به‌ویژه در جامعه فناوری، نسبت به اتفاقات ناخوشایند روی پلتفرم‌های مختلف واکنش نشان می‌دهند یا به‌صورت کامل از رسانه‌های اجتماعی دست برمی‌دارند.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.