تاکوما قدرتمندترین خودروی هیبریدی تویوتا

هفته گذشته، تویوتا اعلام کرد که تاکوما 2024 از یک پیشرانه هیبریدی جدید i-Force Max بهره می‌برد که می‌گوید قوی‌ترین نوع در این پیکاپ است.

به گزارش تکناک، تاکوما هیبریدی با پیشرانه جدید، با موتور 2.4 لیتری و موتور الکتریکی 48 اسب بخاری عرضه خواهد شد. همچنین دارای یک جعبه دنده هشت سرعته است که توسط یک بسته باتری 1.87 کیلووات ساعتی NiMH (نیکل فلز هیدرید) نیرو می گیرد و سیستمی را ایجاد می کند که قادر به ارائه 326 اسب بخار قدرت با 465 پوند فوت گشتاور است. تویوتا می گوید که این میزان گشتاور تولیدی دو برابر تاکوما فعلی این خودروساز با موتور V-6 است.

پیشرانه هیبریدی i-Force Max در مدل های TRD Sport، TRD Off-Road، Limited، TRD Pro و Trailhunter در دسترس خواهد بود. تویوتا هنوز قیمت مدل های هیبریدی جدید خود را اعلام نکرده است اما می گوید که در اوایل سال 2024 وارد بازار خواهند شد.

تویوتا در حال حاضر یک آپشن مجهز به i-Force Max را برای پیکاپ‌های پرچم‌دار خود تاندرا ارائه می‌کند و آوردن این نوع پیشرانه به Tacoma بیشتر نشان‌دهنده تعهد این خودروساز به برق‌رسانی خط تولید خود است.

تاکوما‌هیبریدی به مجموعه رو به رشد تویوتا از خودروهای هیبریدی و الکتریکی می‌پیوندد که شامل تویوتا پریوس 2023، bZ4X تمام الکتریکی، کرولا کراس هیبریدی، هایلندر هیبریدی و چندین خودروی دیگر می‌شود. در همین حال، لکسوس متعلق به تویوتا به تازگی اولین خودروی تمام الکتریکی 59،650 دلاری خود را در ماه مارس معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.