با برنامه تبدیل متن به تصویر رایگان “Diffusion Bee” آشنا شوید

دیوام گوپتا مهندس تحقیقات هوش مصنوعی در متا از راه اندازی یک برنامه جدید تبدیل متن به تصویر به نام "Diffusion Bee" خبر داد که بایک کلیک نصب می شود.

دیوام گوپتا مهندس تحقیقات هوش مصنوعی در متا از راه اندازی یک برنامه جدید تبدیل متن به تصویر به نام “Diffusion Bee” خبر داد که بایک کلیک نصب می شود.

به گزارش تک ناک، این آخرین ابزار گرافیکی است که به عنوان بخشی از پلتفرم یادگیری ماشین StabilityAi توسعه یافته است و نسخه ای سازگار با اپل از مدل متن به تصویر Stable Diffusion محسوب می شود.

این برنامه به طور خاص بر روی سیستم های مک M1 و M2 اجرا می شود و استفاده از آن  به هیچ دانش فنی نیاز ندارد.

کاربران می توانند برنامه را از GitHub دانلود کنند، فایل دانلود شده را در “Applications” رها کنند، برای اجرای برنامه دوبار روی آیکون آن کلیک کنند و کار کردن با این برنامه را آغاز کنند.

Diffusion Bee” به عنوان یک پنجره ساده با سه گزینه تب در بالا باز می شود: Text to Image، Image to Text و Logos. در زیر برگه ها، یک کادر خالی  تایپ متن  از کاربران درخواست  می کند تا توضیحات خود را در کادر بنویسند . پس از نهایی شدن، آنها می توانند دکمه “تولید” را فشار داده و چند دقیقه منتظر بمانند تا تصویر ظاهر شود.

نرم افزار رایگان با حفظ کامل حریم خصوصی

پس از اینکه گوپتا این اعلامیه را در توییتر منتشر کرد، علاقه‌مندان به تولید تصویر با  هوش مصنوعی (artificial intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) شروع به اشتراک‌گذاری خلاقیت‌های خود با «Diffusion Bee» کردند . طیفی باورنکردنی از تصاویر، شامل مناظر سورئال ، مناظر معماری ، تصاویر انتزاعی و تصویر سازی مجدد از پرسوناژها یا شخصیت‌های فیلم را به نمایش گذاشته شد.

این برنامه تبدیل متن به تصویر بر خلاف پیشینیان خود، Midjourney یا DALL-E، که نیاز به پرداخت حق عضویت و هزینه برای کار کردن دارند، رایگان است و به صورت محلی بر روی رایانه های کاربران اجرا می شود.

پس از دانلود و نصب صحیح، نیازی به اتصال به اینترنت نیست و هیچ چیزی به فضای ابری ارسال نمی شود . علاوه بر این، توسعه‌دهندگان «Diffusion Bee» را برای تراشه‌های M1/M2 بهینه‌سازی کرده‌اند و به کاربران آن  توصیه می‌کنند آن را بر روی دستگاه‌هایی با رم 16 گیگابایتی برای داشتن عملکرد بهتر نصب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.