تبدیل مرورگر اج به برنامه نمایش عکس

مرورگر اج مایکروسافت دیگر یک جایگزین ساده کروم و مجزا از حساب گوگل نیست و سه سال پس از راه اندازی، به یک مرورگر پر از ویژگی با قابلیت های مختلف تبدیل شده است.

به گزارش تکناک، جدیدترین افزوده کشف شده توسط آزمایش کنندگان، قابلیت تبدیل مرورگر به یک برنامه نمایش عکس است.

نسخه Microsoft Edge Canary با شماره 116.0.1934.0 دارای یک ویژگی پنهان “EdgePhoto” است که با استفاده از آرگومان خط فرمان فعال می‌شود. مانند بسیاری از تغییرات دیگر در Canary، اولین پیاده سازی EdgePhoto بسیار خام، پر از باگ و ناپایدار است. با این حال، یک ایده کلی از این ویژگی در دست توسعه مایکروسافت را به کاربران ارائه می‌دهد. در اینجا نحوه بررسی این ویژگی ذکر شده است:

۱. Microsoft Edge Canary را به نسخه 116.0.1934.0 یا بالاتر به روز کنید.

۲. روی نماد مرورگر کلیک راست و Properties را انتخاب کنید.

۳. روی قسمت Target کلیک کنید، Spacebar را فشار دهید و —enablefeatures=msEdgePhoto را تایپ کنید.

۴. تغییرات را ذخیره و Edge را با میانبر اصلاح شده باز کنید.

۵. سپس یک عکس را با کشیدن آن به Microsoft Edge باز کنید. در ادامه مرورگر تصاویر دیگر از همان پوشه را ، مشابه برنامه استاندارد Windows Photos، باز می کند. علاوه بر این، یک دکمه Pop-out برای باز کردن تصاویر در یک پنجره اختصاصی بدون رابط کاربری مرورگر وجود دارد.

مایکروسافت هنوز ویژگی Edge Photo را اعلام نکرده است، بنابراین توضیح دلیل پشت ارائه آن، به خصوص با توجه به اینکه ویندوز، macOS و لینوکس دارای برنامه نمایش عکس بومی هستند، دشوار است. در نهایت، شایان ذکر است که تغییرات در Canary ممکن است در نسخه‌های با ثبات‌تر ارائه نشوند.

همچنین در یکی از به‌روزرسانی‌های اخیر Microsoft Edge Canary نحوه عملکرد تقویت‌کننده تصویر بومی مشخص شده است. به این منظور، مرورگر URL تصاویر مشاهده شده به صورت آنلاین را برای پردازش و بهبود به سرورهای مایکروسافت ارسال می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.