کاهش شدید عمر باتری گوشی‌های گلکسی با One UI 5.1

گزارشات حاکی از آن است که آخرین نسخه رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ، ، باتری برخی از دستگاه های شامل آن را تخلیه می کند.

آخرین نسخه رابط کاربری One UI سامسونگ، One UI 5.1، باتری برخی از دستگاه های شامل آن را تخلیه می کند.

به گزارش تکناک، در صفحه ایتالیایی پشتیبانی سامسونگ، یکی از کاربران گلکسی S22 اولترا نوشت: زمان استفاده از دستگاه (SOT) او پس از نصب One UI 5.1 بر روی گوشی خود از هفت ساعت به چهار ساعت کاهش یافته است و اگر بتواند، نسخه قبل را بدون تردید نصب خواهد کرد.

در Reddit  یک کاربر گلکسی S22+ شامل Exynos از کاهش مشابه SOT از 7 ساعت قبل از دانلود One UI 5.1 در گوشی خود ۴.۵ ساعت شکایت کرد.

سایر کاربران سری گلکسی S22 پس از نصب One UI 5.1 نیز کاهش عمر باتری را گزارش کرده‌اند. مساله عجیب طبق گزارش ها بهبود تخلیه عمر باتری دستگاه در طول شب و کاهش از 3 درصد به 1 درصد در این به روز رسانی است.

علاوه بر تخلیه سریع‌تر باتری، برخی گزارش‌ها در مورد احساس داغ شدن صفحه گوشی وجود دارد. اما طبق صحبت یکی از کاربران Reddit، این الگو همیشه وجود دارد و کسانی که اخیرا One UI 5.1 را نصب کرده اند باید صبور باشند.

RoboWarrior44 نوشت: این مساله تقریباً پس از هر به روز رسانی مشاهده می‌گردد. SOT برای مدتی بدتر می شود، و پس از چند روز به حالت عادی باز می گردد. امیدوارم در این مورد نیز به همین صورت باشد. یکی دیگر از کاربران Reddit گفت کاربران باید اجازه دهند گوشی پس از نصب One UI 5.1 بهینه شود.

در مورد مشکل تخلیه باتری با One UI 5.1، طبق یک پست در Reddit، به نظر می رسد مصرف باتری صفحه کلید سامسونگ به شدت بالا رفته است. چت پشتیبانی سامسونگ، پاک کردن حافظه cache و داده های برنامه صفحه کلید سامسونگ و راه اندازی مجدد گوشی را در این مورد پیشنهاد می کند. با این حال، این روند هر گونه زبان خاص یا طرح‌بندی سفارشی افزوده را پاک می‌کند. گزینه دیگر استفاده از یک برنامه QWERTY دیگر است.

برای پاک کردن cache کیبورد سامسونگ به Settings > Apps > Storage بروید و روی نماد Clear Cache بزنید. برای پاک کردن داده ها، مراحل را تکرار کنید و روی نماد Clear Data بزنید.

سامسونگ هنوز بیانیه ای در مورد این مشکل صادر نکرده است. اگر انتظار بهینه سازی گوشی پس از نصب One UI 5.1 جواب نمی دهد، ممکن است یک به روز رسانی نرم افزاری برای تصحیح مواردی که باعث تخلیه باتری این دستگاه ها می شود، ارائه شود.

طراحی رابط کاربری One UI به گونه ای است که استفاده از گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ لمسی را برای افراد با دست های کوچک آسان تر و اکثر عناصر قابل لمس را به پایین گوشی، جایی در دسترس کاربر، منتقل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.