تراشه تصویربرداری 6 نانومتری ویوو معرفی شد

در 30 جولای، ویوو میزبان یک رویداد ویژه به نام Vivo Video Festival در چین بود. در این رویداد، این شرکت Vivo V3، آخرین تراشه تصویربرداری توسعه یافته خود، همراه با فناوری جدید پوشش T* Zeiss، V3 را معرفی کرد.

به گزارش تکناک، V3 اولین تراشه تصویربرداری Vivo است که با استفاده از فناوری پردازش پیشرفته 6 نانومتری توسعه یافته است و منجر به افزایش 30 درصدی بازده انرژی در مقایسه با نسل قبلی خود شده است.

این بهبود از طریق ساختار جدید طراحی شده همزمان AI درک-ISP و سیستم اتصال متقابل FIT نسل دوم، با کاهش مصرف انرژی و افزایش عملکرد الگوریتم به دست می‌آید.

علاوه بر این، Vivo V3 با یکپارچگی روان با پردازنده دستگاه، زمان پردازش تصویر را به میزان قابل توجه 20 درصد کاهش می‌دهد. تراشه تصویربرداری V3 از فیلمبرداری و ویرایش فیلم پرتره 4K پشتیبانی و تاری بوکه در سطح فیلم، بهینه سازی کیفیت پوست و پردازش رنگ پیشرفته را امکان پذیر می کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند پس از عکاسی ویرایش انجام دهند و موقعیت‌های تاری و فوکوس را برای دستیابی به جلوه‌ای سینمایی در فیلم‌های پرتره تنظیم کنند.

یکی دیگر از پیشرفت های قابل توجه، همکاری Vivo و Zeiss است که منجر به معرفی فناوری جدید پوشش T* Zeiss شد. این فناوری، همراه با Multi-ALD (Atomic Layer Deposition)، بازتاب را تا 50 درصد در دوربین اصلی مدل پرچمدار سری X کاهش می دهد و کیفیت تصویر را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. علاوه بر این، یک لنز تله فوتو استاندارد “Vario-Apo-Sonnar” جدید برای بهبود عملکرد زوم ارائه شده است.

Vivo علاوه بر تمرکز بر پیشرفت‌های سخت‌افزاری، بر بهینه‌سازی الگوریتم‌ها برای بهبود عکاسی پرتره و صحنه شب نیز متمرکز است و تجربه کاربری بهتری را تضمین می‌کند. این شرکت همچنین در حال بررسی فناوری‌های تصویربرداری آینده، مانند بازسازی پرتره سه بعدی و آزمایشگاه پرتره آینده AIGC برای جابجایی مرزهای عکاسی با موبایل است.

هنوز مدل‌های تلفن همراه برخوردار از تراشه تصویربرداری Vivo V3، مشخص نیست. به نظر می رسد این گوشی در مدل های پرچمدار نسل بعدی X در دسترس خواهد بود. به احتمال زیاد، می تواند در Vivo X100 Pro و X100 Pro+ موجود باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.