این تراکتور خودران مصرف کود را 60 درصد کاهش می‌دهد

شرکت باسابقه Deere تراکتور های کاملا خودران تولید کرده که می تواند با دقت و بهره وری بالا فرایند کوددهی به زمین های کشاورزی را انجام دهد.

شرکت باسابقه Deere تراکتور های کاملا خودران تولید کرده که می تواند با دقت و بهره وری بالا فرایند کوددهی به زمین های کشاورزی را انجام دهد.شما ممکن است شرکت Deere را به خاطر تراکتور های سبز و زردش بشناسید، اما این شرکت نزدیک به 200 سال است که پیشرو نوآوری در فناوری بوده است.

به گزارش تکناک، این شرکت معروف تجهیزات کشاورزی خود را به عنوان یک پایه اصلی در بزرگترین نمایشگاه فناوری در جهان، CES (نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی) تثبیت کرده است  و دلیل خوبی هم دارد.

شرکت Deere در نمایشگاه CES 2023، سرانجام نشان داد که چگونه تراکتور های کاملاً خودران  ساخت این شرکت یک مزیت جدید پیدا کرده اند. این فناوری سیستم رباتیک ExactShot  نام دارد که می تواند مقدار کود مورد نیاز را تا بیش از 60 درصد کاهش دهد. این شرکت همچنین یک بیل مکانیکی تمام الکتریکی جدید را معرفی کرد.

با تمرکز بر کمک به تغذیه پایدار جمعیت رو به رشد جهانی، هدف هر دو رویکرد سرعت بخشیدن به وظایف تکراری و در عین حال بهبود اثربخشی و کاهش ضایعات است.

دانه ها به شوک نیاز دارند

سیستم جدید ExactShot یک سیستم مبتنی بر حسگر و رباتیک است که به کشاورزان کمک می کند تا گیاهان را در هنگام قرار دادن آنها در زمین بارور کنند.

دینا کوار معاون و مسئول سیستم های تولید دقیق شرکت Deere در سخنرانی اصلی خود در CES 2023، توضیح داد: این میزان نیاز کشاورزان به کود اولیه را تا بیش از 60 درصد کاهش می دهد و در عین حال به آنها اجازه می دهد تا سرعت مورد نیاز خود را برای انجام به موقع کار حفظ کنند.

جیمی هاینمن، مدیر ارشد فناوری Deere توضیح داد: بر اساس قیمت کالاهای امروزی، این فناوری می تواند 650 میلیون دلار در هزینه های ورودی کشاورزان صرفه جویی کند.

کوار افزود: مانند انسانها که به غذا متکی هستند گیاهان نیز به کود نیاز دارند. بدون آن، گیاهان نمی توانند تغذیه مناسبی برای تولید محصولاتی که ما به آنها تکیه می کنیم، داشته باشند. کووار افزود: جای تعجب نیست که مادر طبیعت به ندرت شرایط رشد کاملی را که هر دانه به آن نیاز دارد، فراهم می کند. آنها به یک تکان نیاز دارند، درست مثل نوشیدن یک قهوه در صبح.

به طور معمول، کشاورزان کود استارتر را به روشی استفاده می کنند که به طور مداوم در هر یک از ردیف های کاشت پاشیده می شود، حتی اگر بذرها فقط به تکان نیاز داشته باشد.

کوار گفت: از امروز، این موضوع تغییر خواهد کرد. اکنون، سیستم ExactShot به کشاورزان اجازه می دهد تا کود اولیه را دقیقاً در مقیاس، با سرعت 10 مایل در ساعت، و تنها در جایی که بذرها کاشته می شوند، استفاده کنند.

یک کشاوز با 24 روبات می تواند 720 دانه ذرت در ثانیه بکارد. این سیستم با سرعتی دو برابر سرعت کاشت‌های قدیمی در مزرعه حرکت می‌کند. او توضیح داد که با توجه به چالش‌های آب و هوا و کار، این سرعت بسیار ارزشمند است.

به گفته کوار، این دستگاه منفرد در یک روز خوب 34 میلیون بذر ذرت را با دقت و در عمق مناسب می کارد. در حالی که کشاورزان در حال کاشت بذر هستند، یک حسگر، زمانی را که هر دانه به داخل زمین می رود ثبت می کند.

ربات تنها مقدار کود مورد نیاز را اسپری می کند. تقریباً دو دهم میلی‌لیتر به‌طور مستقیم روی بذر در لحظه‌ای که به داخل خاک می‌رود اسپری می‌شود.سرعت و دقتی که در این فرایند کشاورزی رخ می دهد قبلاً غیرقابل تصور بود.

ترکیبی از حسگرها و روبات باعث صرفه جویی گسترده در هزینه ها و مزایای زیست محیطی قابل توجهی برای کشاورز می شود. زیرا امروزه در روند رشد ذرت، کود بخش بزرگی از انتشار گازهای گلخانه ای را به خود اختصاص می دهد.

این بدان معناست که ExactShot می تواند تأثیری فوری و قابل اندازه گیری بر محیط امروز ما داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.