تردز جایی برای اخبار و سیاست نیست

مدیر ارشد اینستاگرام  می گوید برنامه جدید تردز اینستاگرام هیچ کاری برای تشویق به انتشار محتوای سیاسی و اخبار جدی انجام نخواهد داد.

به گزارش تکناک، موسری نوشت راستی آزمایی، منفی بودن، و احتمال عدم صداقت که با سیاست و خبرهای جدی همراه است، ارزش تعامل یا درآمد افزایشی” را ندارد،. موضوعات فوق العاده زیادی مانند ورزش، موسیقی، مد، زیبایی، سرگرمی، و غیره وجود دارند که برای ساختن یک پلتفرم پرجنب و جوش بدون نیاز به ورود به سیاست یا اخبار جدی، کافی هستند. نقطه نظر قوی موسری در اینجا احتمالاً تحت تاثیر زمانی است که او خبرخوان فیسبوک را اداره می کرد.

در سال‌های اخیر، متا خود را از اخبار و سیاست دور کرده است، از جمله کاهش میزان محتوای سیاسی که کاربران در فیسبوک مشاهده می‌کنند. حتی در سال گذشته “News” را از فید فیسبوک حذف کرد. این شرکت همچنین به قانون جدیدی در کانادا که می‌خواهد از آن برای اخبار محلی پرداخت کند، پاسخ داده است که اخبار را از فیسبوک و اینستاگرام در این کشور حذف خواهد کرد.

رئیس اینستاگرام بعداً پاسخ اولیه خود را توضیح داد و اعلام کرد که در حالی که Threads اخبار یا سیاست را تشویق یا کاهش رتبه نخواهد داد.

در حالی که Threads قطعاً یک تفسیر از توییتر و یک پلتفرم تحت مالکیت جدید درهم پیچیده است، به نظر می رسد موسری افکار بزرگتری در سر دارد.

هدف جایگزین کردن توییتر نیست. هدف ایجاد یک میدان عمومی برای جوامع در اینستاگرام است که واقعاً توییتر را نپذیرفته اند و برای جوامعی در توییتر (و سایر پلتفرم ها) که به دنبال مکان کمتر عصبانی برای گفتگو هستند.

Threads روز چهارشنبه راه اندازی شد و اثبات شده که موفقیت بزرگی داشته است؛ تا به حال 70 میلیون ثبت نام را پشت سر گذاشته است. اما احساس کلی، تاکنون، قطعاً مانند چیزی که ممکن است مانند توییتر انتظار داشته  باشید نیست: تنها فید موجود یک فید الگوریتمی است و این فید از حالا با مشاهیر و برندها پر شده است.

با این حال، به نظر می‌رسد اجتناب ناپذیر است که سیاست و اخبار به نحوی به Threads سرازیر شود، به خصوص اگر سیاستمداران و خبرنگاران در دوره انتخابات ریاست جمهوری 2024 از این پلتفرم استفاده کنند. اینستاگرام در حال کار بر روی یک فید فقط برای افرادی است که شما آنها را دنبال می‌کنید و یک فید به ترتیب زمانی، باید Threads را مکانی بسیار مفیدتر برای پیدا کردن اخبار کند. اما به نظر می‌رسد که اینستاگرام از راه خود بیرون نمی‌رود تا Threads را آنچه که توییتر یکبار بوده است، بسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.