ترفند جدید مایکروسافت برای کاهش قیمت رایانه‌های شخصی

مایکروسافت

مایکروسافت قصد دارد نسخه ای از ویندوز را توسعه دهد که به طور کامل به Cloud متکی باشد و تبلیغات را به منظور جلوگیری از کاهش فروش رایانه های شخصی و برای کاهش قیمت در آنها به کاربران نشان دهد.

به گزارش تکناک، بر کسی پوشیده نیست که فروش رایانه های شخصی ویندوزی در حال کاهش شدید است. مایکروسافت به ویژه از رکود بازار رایانه های شخصی که اکنون 9 ماه متوالی به طول انجامیده است به شدت آسیب دیده است.

نتایج مالی این شرکت در این بخش بسیار ناامید کننده است. در واقع، مایکروسافت در نتیجه کاهش فروش رایانه های شخصی، ویندوز کمتری را به تولیدکنندگان می فروشد.

شکست مایکروسافت در بازیابی حجم فروش می تواند به دلیل انتشار ویندوز 11 در سال گذشته باشد. واضح است که سیستم عامل جدید آنطور که مایکروسافت انتظار داشت کاربران زیادی را جذب نکرده است. این سیستم عامل بیش از 15 درصد از بازار رایانه های شخصی را به خود اختصاص خواهد داد. زیرا برای رقابت با نسخه ویندوز 10 که به خوبی جای خود را روی رایانه های شخصی باز کرده است مشکل دارد.

شاید مایکروسافت راهی برای توقف این پدیده کشف کرده باشد. غول آمریکایی ، امیدوار است با ارائه رایانه‌های شخصی ارزان‌تر که تا حدی از طریق نمایش تبلیغات برای مایکرو سافت درآمد زایی میکند مشتریان جدیدی جذب کند. این شرکت به طور همزمان سیستمی را ارائه می‌کند که کاملاً مبتنی بر Cloud باشد و از طریق اشتراک پولی قابل دسترسی است.

در هر صورت، این همان چیزی است که تعدادی از آگهی های شغلی توسط مایکروسافت نشان می دهد. این شرکت در حال استخدام مهندسانی است که مسئولیت «ایجاد مسیر جدیدی برای ویندوز در دنیای ابری» را دارند. مایکروسافت به منظور ارائه قدرت محاسباتی بیشتر در صورت تقاضا و ایجاد یک مدل کاربردی ترکیبی که از محلی به ابری گسترش می‌یابد، در واقع ویندوز را به مکانی منتقل می‌کند که مزایای Cloud و Microsoft 365 را با هم ترکیب می‌کند.

رایانه شخصی مایکروسافت در فضای ابری که سال گذشته معرفی شد و ویندوز 365، هر دو پیشنهاد مشابهی را به متخصصان ارائه می دهند. با این حال، قیمت چنین اشتراکی برای عموم مردم غیرقابل تصور خواهد بود. بنابراین، مایکروسافت می‌تواند برای کاهش هزینه‌های چنین اشتراکی به انتشار تبلیغات تکیه کند.

مایکروسافت تجربه ای در این زمینه دارد. در واقع، این شرکتی است که برای اشتراک جدیدش به نتفلیکس تبلیغات تخفیفی ارائه می دهد. علاوه بر این، کسب و کارها در حال حاضر درک محکمی از نحوه نمایش تبلیغات در ویندوز دارند. مایکروسافت این را در موارد متعدد نشان داده است، به عنوان مثال با نمایش تبلیغات برای متقاعد کردن کاربران ویندوز به استفاده از Microsoft Edge یا برای اشتراک OneDrive ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.