تسلط نمایشگرهای USB-C چین بر بازار جهانی

IDC پیش‌بینی می‌کند که نمایشگر های چینی با درگاه‌های USB-C  پنج درصد از کل بازار را در سال 2023 به خود اختصاص خواهند داد. در عین حال، نمایشگرها نیز به تدریج در جهت هوشمند شدن توسعه می‌یابند.

به گزارش تکناک، طبق فروش نمایشگر رایانه‌های شخصی چین احتمالاً در سال 2023 به میزان 1.6 درصد کاهش خواهد یافت و در سال 2024 بازگشتی را به همراه خواهد داشت.

به گفته IDC، پورت USB-C اکنون زمینه های بیشتری را در صنعت فناوری پوشش می دهد. با توجه به تبدیل پورت  USB-C به پورت استاندارد توسط اتحادیه اروپا، اکنون این درگاه اتصال تنها گزینه برای برندهای اروپایی است.البته شارژ بی سیم هم وجود دارد که می توانند به آن متوسل شوند.

اما اینکه شارژ بی سیم تنها گزینه شارژ دستگاه باشد چندان برای برندهای تکنولوژی اروپایی مورد ترجیح نیست. امروزه پورت USB-C به استانداردی تبدیل شده است که بسیاری از کاربران به آن اهمیت می دهند.

برخی از نمایشگر ها می توانند عملکردهایی مانند نمایش صفحه نمایش، انتقال داده و منبع تغذیه را از طریق درگاه USB-C انجام دهند.

با کاهش قیمت پنل  نمایشگر ، قیمت تمام شده دستگاه کاهش می یابد. قیمت نمایشگرهای با وضوح بالا و نرخ تازه سازی بالا همچنان در حال کاهش است.

مصرف کنندگان سناریوهای استفاده بیشتری برای نمایشگرها دارند و نیازهای بالاتری برای کیفیت نمایشگر و نرخ تازه سازی دارند. این باعث می شود سهم نمایشگرهای با امتیاز بالا و نرخ تازه سازی بالا افزایش یابد.

IDC ادعا می کند که تشدید رقابت در بازار منجر به کاهش قیمت اصلی نمایشگر می شود.با این حال، بازار نمایشگرهای مصرفی بالای 1000 یوان (144 دلار) بیشترین بار را متحمل نمی شود.

انتظار می‌رود که بخش قیمت بازار نمایشگرهای مصرفی در سال 2023 به 1000 تا 1499 یوان (144 تا 215 دلار) افزایش یابد. انتظار می‌رود این میزان نسبت به سال قبل 13 درصد افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.