ویندوز 12 شاید با ChatGPT داخلی عرضه شود

مایکروسافت به فکر ادغام شبکه عصبی ChatGPT در ویندوز 12 واضافه کردن قابلیت های جدید هوش مصنوعی به برنامه های استاندارد ویندوز است

وقتی شرکت OpenAI  از ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی کرد، غوغایی واقعی در حوزه های مختلف ایجاد کرد.

به گزارش تکناک، نزدیک‌ترین رقیب گوگل یعنی مایکروسافت، لحظه‌ها را شکار کرد و فهمید که این چت ربات هوش مصنوعی جهان را تغییر خواهد داد (مانند آنچه در دهه 90 با انتشار اولین سیستم‌عامل با رابط کاربری گرافیکی انجام داد) و قراردادی 10 میلیارد دلاری با OpenAI امضا کرد.

بنابراین شرکت ردموند قادر خواهد بود هوش مصنوعی را در موتور جستجوی خود، بینگ، ادغام کند.

داستان به اینجا ختم نمی شود، Windows Latest گزارش می دهد که مایکروسافت به فکر ادغام شبکه عصبی ChatGPT در ویندوز 12 است. توسعه دهندگان شرکت مایکروسافت پیشنهاد کرده اند قابلیت های جدید هوش مصنوعی را به برنامه های استاندارد ویندوز مانند ساعت، تقویم، ایمیل و غیره اضافه کنند.

ویندوز 12 ممکن است دارای ویژگی های AI باشد.

این امکان وجود دارد که برخی از ویژگی های جدید هوش مصنوعی حتی از طریق یک به روز رسانی بزرگ در ویندوز 11 در دسترس قرار گیرند. شایان ذکر است که مایکروسافت شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای تنظیم روشنایی در هنگام تماس‌های ویدیویی، محو کردن پس‌زمینه و فیلتر کردن نویز تصاویر در اسکایپ کرده است.

مایکروسافت به یک موتور اختصاصی هوش مصنوعی برای بهبود فناوری در سیستم عامل نیاز دارد. همچنین باید بگوییم که AMD شروع به توسعه سری جدیدی از ریزپردازنده‌ها کرده است که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند. شتاب دهنده های هوش مصنوعی توسط AMD در CPU تعبیه خواهد شد. در واقع، شتاب دهنده های جدید مشابه SoC های موبایل خواهند بود. با کمک آنها، متخصصان مایکروسافت قادر خواهند بود ایده استفاده از ChatGPT  در ویندوز 12 را عملی کنند. دلایل زیادی وجود دارد که فکر کنیم اینتل روی پروژه های مشابه نیز کار می کند.

پانوس پانای، رئیس بخش ویندوز مایکروسافت، اظهار داشت: هوش مصنوعی نحوه انجام همه کارها در ویندوز را دوباره اختراع خواهد کرد.

ویندوز 12، احتمالا سال 2024 عرضه می شود. اساس این فرض نقشه راه جدید تنظیم شده توسط مایکروسافت برای ادغام هوش مصنوعی در محصولات این شرکت است. همانطور که ممکن است بدانید، از این پس، ویندوز یک چرخه انتشار سه ساله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.