تسکین کمردرد مزمن با گرم کردن عصبهای مهره ستون فقرات

فناوری اینتراسپت با ایجاد امواجی به دقت گرما را به مهره آسیب‌دیده می‌رساند تا سیگنال‌های عصبی را مسدود کند که باعث تسکین کمردرد مزمن می شود.

یک شرکت فعال در حوزه پزشکی فناوری به نام اینتراسپت را ابداع کرده که با ایجاد امواجی به دقت گرما را به مهره آسیب‌دیده می‌رساند تا سیگنال‌های عصبی را مسدود کند و درد مزمن را از بین ببرد.

به گزارش تک ناک، کمردرد مداوم یک مشکل ناتوان کننده برای میلیون ها نفر در سراسر جهان است و چیزی نیست که به راحتی قابل درمان باشد.

اینتراسپت توسط شرکت پزشکی Relievant Medsystems توسعه یافته است و بر اساس یک روش کمتر تهاجمی با منابع کمردرد ناشی از آسیب مهره های کمر مقابله می کند. این درد از عصب پایه مهره ای که از مهره های ستون فقرات ،صفحات انتهایی مهره ها و قطعات غضروف و استخوان در بین دیسک ها منتقل می شود.

این تکنیک با قرار دادن یک پروب کوچک در مهره نهفته و استفاده از فرسایش با امواج رادیویی برای گرم کردن عصب زیر مهره ای در شرایطی که بیمار تحت بیهوشی قرار دارد سینگنال های عصبی درد را مسدود می کند و باعث از بین رفتن درد در کمر می شود.

این روش تسکین کمردرد مزمن از انتقال سیگنال‌های درد به نخاع و سپس به مغز جلوگیری می‌کند و کل این روش درمانی حدود یک ساعت انجام می شود.

فناوری Intracept مجوز FDA را در سال 2016 دریافت کرد و در یک سری آزمایش‌های بالینی نتایج امیدوارکننده ای را داد. 31 درصد از 140 بیمار شرکت کننده در این آزمایش 24 ماه پس از دریافت این روش بدون درد کمر گزارش شدند. 69 درصد از 48 بیمار دیگر از آنها کاهش 50 درصدی درد را گزارش کردند و 38 درصد از آنها بعد از 12 ماه کاملاً بدون کمردرد بودند.

کارآزمایی دیگری نشان داد که 34 درصد از بیماران مبتلا به PF پنج سال پس از درمان دیگر کمردرد نداشتند. Relievant Medsystems می‌گوید تسکین طولانی‌مدت ارائه شده توسط اینتراسپت نتیجه ماهیت منحصربه‌فرد عصب پایه مهره ای است که با سایر اعصاب تفاوت دارد زیرا توانایی قابلیت انتقال درد خود را پس از این درمان بازیابی نمیکند.

آنکیت پاتل، دانشیار طب فیزیکی و توانبخشی، گفت: “پیش از اینکه این درمان در دسترس باشد، ارائه یک گزینه درمانی محکم برای بیمارانم که از کمردرد مزمن ناشی از صفحات انتهایی دژنراتیو رنج می بردند، چالش برانگیز بود.”این روش تسکین کمردرد مزمن جدید مداخله منحصر به فرد و امیدوارکننده ای است که من برای ارائه آن به بسیاری از بیماران خود هیجان زده هستم. اینتراسپت می تواند به بیماران من کمک کند تا کیفیت زندگی بهتری داشته باشند، استفاده از داروهای ضد درد را کاهش دهدتا جراحی اصلاحی ستون فقرات خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.