تعویق عرضه آیفون بدون حفره صفحه نمایش تا 2025

با توجه به پیش بینی یک تحلیلگر اپل به نظر می‌رسید رویای یک آیفون بدون حفره صفحه نمایش در سال آینده محقق خواهد شد، با این حال ممکن است این رویا تا سال 2025 محقق نشود.

به گزارش تکناک، آیفون‌های پرچمدار شامل مجموعه‌ای از حسگرها، از جمله دوربین مادون قرمز و پروژکتور مادون قرمز می‌شوند و با دوربین جلو قرار گرفته در حفره صفحه نمایش عملکرد Face ID را ممکن می‌کنند. افشاکننده سرشناس راس یانگ در توییتی گفت: استفاده از Face ID زیر نمایشگر حداقل تا سال 2025 یا بعد از آن به تعویق افتاده است. وی همچنین افزود: مشکلات حسگر باعث این تاخیر در عرضه آیفون بدون حفره صفحه نمایش شده است.

با توجه به عدم توضیح یانگ در مورد این مشکلات مربوط به سنسور، موارد مانع اپل برای قرار دادن همه تجهیزات زیر نمایشگر مشخص نیست.

در حال حاضر، تولید‌کنندگان گوشی‌های رده بالا اندرویدی از جمله سامسونگ در گلکسی  Z Fold 3 و Z Fold 4 تاشو و همچنین RedMagic 7S Pro استفاده از دوربین‌ زیر نمایشگر را آغاز کرده‌اند. گوشی هوشمند ZTE Axon 20 5G عرضه شده در سال 2020، اولین گوشی جهان با دوربین جلوی زیر نمایشگر بود، و سلفی‌های ثبت شده با این گوشی بی‌نظیر بودند.

اگرچه آیفون‌ها هنوز از شامل حفره صفحه نمایش می‌شوند، اما در سال‌های اخیر نوار مشکی گسترده در بالای گوشی‌های رده‌ بالای اپل، به تدریج حذف شده و به یک حفره کوچک تبدیل شده است. آیفون 14 پرو و پرو مکس رده بالای جدید دارای ویژگی جدید جزیره پویا هستند. و این ویژگی تا حدی فضای اشغال شده توسط ناچ را پنهان کرده و کاربری آن را تغییر داده است و می‌توان از آن به عنوان یک پنل کنترل مینیاتوری رسانه ها و برنامه ها استفاده کرد.

اپل هنوز درباره این مساله اظهار نظر نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.