تغییرات One UI 5.1.1 در گوشی های منتخب چیست؟

سامسونگ آماده بروزرسانی بعدی خود است. One UI 5.1.1 با اضافه کردن ویژگی‌های جدید در حال حاضر در مرحله تست بتا برای برخی دستگاه‌ها قرار دارد.

به گزارش تکناک، بروزرسانی One UI 5.1.1  با بهبودها و تغییرات زیادی در پوسته اندروید 13 سامسونگ همراه است که امروز به طور رسمی برای دستگاه‌های انتخاب شده در کره جنوبی راه‌اندازی شده و توسط سایت SamMobile نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

این بهبودها بیشتر بر روی ویژگی‌های چند وظیفه‌ای و حالت “Flex Mode” در دستگاه‌های تاشو تمرکز داشته‌اند. از جمله تغییرات اعمال شده می‌توان به پشتیبانی از تنظیم خودکار نوار وظیفه در صورت استفاده از بیشترین برنامه‌ها، قابلیت نمایش بیشتر برنامه‌های اخیر و بهبودهایی در پنل حالت Flex اشاره کرد.

این بروزرسانی تا این لحظه، فقط در کره جنوبی در دسترس است اما باید به زودی به سایر کشورها هم گسترش پیدا کند. پس از برگزاری رویداد Unpacked شرکت سامسونگ در انتهای این ماه، باید نسخه پایدار این بروزرسانی را نیز به دستگاه‌ها عرضه کند، زیرا احتمالاً گلکسی Z Fold 5 و Flip 5 با این بروزرسانی از کارخانه خارج می‌شوند.

دستگاه‌هایی که در حال حاضر برای One UI 5.1.1 بتای واجد شرایط هستند عبارتند از:

Galaxy Z Fold 4 (via)

Galaxy Tab S8 (via)

+ Galaxy Tab  S8

Galaxy Tab S8 Ultra

تغییرات برای One UI 5.1.1 به شرح زیر است:

Multitasking

پیش‌ نمایش بهبود یافته برنامه در صفحه برنامه‌های اخیر

شما قادرید در صفحه برنامه‌های اخیر، وضعیت اجرای برنامه را به صورت صفحه تقسیم شده، تمام صفحه یا پاپ‌آپ نمایش دهید.

انتقال مستقیم از صفحه پاپ‌آپ به صفحه تقسیم شده

شما می‌توانید با One UI 5.1.1  سامسونگ به راحتی با فشار دادن و نگه‌داشتن دسته در بالای پنجره پاپ‌آپ و کشیدن آن به سمت مورد نظر، به حالت تقسیم صفحه برسید.

پاپ آپ را به کناری ببرید و به راحتی دوباره آن را روشن کنید

صفحه پاپ آپ را برای مدتی به کناری ببرید و در صورت نیاز به راحتی آن را برگردانید. شما می‌توانید با کشیدن پنجره پاپ‌آپ به سمت کنار، آن را از دید خود بیرون بکشید و سپس با دوباره ضربه زدن به آن، آن را به موقعیت اولیه بازگردانید.

بررسی برنامه‌های کوچک شده با S Pen

وقتی قلم S Pen را بر روی آیکون یک برنامه کوچک شده حرکت می‌دهید، پیش‌نمایشی نمایش داده می‌شود تا بتوانید ببینید برنامه چگونه در هنگام راه‌اندازی به نمایش در خواهد آمد.

Taskbar

نمایش بیشتر برنامه‌های اخیر در نوار وظیفه

شما می‌توانید تا چهار برنامه اخیر استفاده شده را در نوار وظیفه نمایش دهید.

تنظیم منطقه نوار وظیفه بر اساس تعداد آیکون‌ها

اگر هفت آیکون یا کمتر در نوار وظیفه نمایش داده شود، منطقه نوار وظیفه به طور خودکار تنظیم می‌شود تا انتخاب دکمه خانه، دکمه برنامه‌های اخیر و دکمه بازگشت در پایین صفحه آسان‌تر شود.

Flex Mode

نمایش بیشتر برنامه‌ها در پنل حالت Flex

شما اکنون می‌توانید از پنل Mode Flex در گونه‌های مختلفی از برنامه‌ها که صفحه‌های چند پنجره‌ای را پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید. گزینه پنل Mode Flex را روشن کنید، تلفن را تا کنید و دکمه نمایش داده شده در نوار پیمایش را فشار دهید.

آسان‌تر کردن کنترل رسانه‌ها

در پنل Mode Flex، شما دکمه‌هایی را برای جلو یا عقب رفتن 10 ثانیه خواهید دید و با فشار دادن نوار زمان، می‌توانید به نقطه‌ای که در آن نگه داشته‌اید بروید و دقیقاً به جایی که می‌خواهید برسید.

سفارشی‌سازی نوار ابزار

نوار ابزار پنل Mode Flex را به دلخواه خود سفارشی‌سازی کنید و به راحتی اقدامات مختلفی مانند مشاهده تقسیم صفحه و عکس‌برداری از صفحه را انجام دهید. شما می‌توانید با نگه داشتن طولانی بر روی یک آیکون، آن را اضافه، حذف، تغییر ترتیب یا جابجا کنید.

Quick Share

اشتراک گذاری با مخاطبین، حتی کسانی که دور هستند

همیشه می‌توانید فایل‌ها را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید، حتی اگر شخصی که می‌خواهید با او به اشتراک بگذارید در نزدیکی شما نباشد.

اشتراک گذاری محتوای مهم به صورت امن‌تر

محتوای اشتراک گذاری شده را به صورت ایمن‌تر حفاظت کنید. شما می‌توانید بر روی یک فایل اشتراکی تاریخ انقضا تنظیم کنید یا هر زمان که بخواهید آن را لغو کنید. همچنین می‌توانید جلوی ذخیره کردن یا اشتراک گذاری فایل‌ها توسط دیگران را بگیرید.

Samsung Health

محتوای آموزشی و طراحی خواب بهبود یافته است

طراحی و محتوای راهنمای خواب برای گلکسی واچ 4 یا نسخه‌های بالاتر بهبود یافته است. این به شما امکان می‌دهد به راحتی عادت‌های خواب خود را بهبود بخشیده و پیشرفت خود را به سادگی مشاهده کنید.

داده های خواب خود را معنادارتر کنید

برای گلکسی واچ 4 یا بعدی طراحی صفحه نمایش بهبود یافته و توضیحاتی اضافه شده تا عوامل مختلف در امتیاز خواب را بهتر ببینید و درک کنید.

اندازه گیری دمای پوست در طول خواب

برای گلکسی واچ 5 یا بالاتر با اندازه گیری تغییرات دمای پوست شما در طول خوابتان، محیط خواب را راحت‌تر کنید.

معیارهای کلیدی تمرین به صورت همزمان

صفحه خلاصه اطلاعات بهبود یافته است تا بعد از اتمام تمرین، به سرعت اطلاعات اصلی تمرین را بررسی کنید. این شامل نشان‌های جدید، پیام‌های تبریک، رکوردهای مختلف و موارد دیگر است. با بهبود Samsung Health، به انگیزه دست پیدا کرده و به طور مداوم به مدیریت سلامت ارزشمند خود بپردازید.

Camera and Gallery

می توانید نماد تاریخ و زمان واترمارک را متناسب با سبک خود تغییر دهید.

بهبود طراحی Mode Flex در Pro Mode

اگر میخواهید عکسبرداری کنید، گوشی شما گزینه‌های تنظیم دستی مانند ISO و سرعت شاتر را در پایین صفحه نمایش نشان می‌دهد. این امکان برای شما  فراهم می شود تا به راحتی در حالت حرفه‌ای و حالت ویدیویی حرفه‌ای عکسبرداری کنید. برای استفاده از این قابلیت، گوشی خود را در حالت “Pro” یا “Pro Video” قرار دهید.

انتخاب چند عکس به صورت همزمان در حالت عکس‌برداری

هنگام استفاده از حالت عکس‌برداری در صفحه اصلی، با نگه داشتن طولانی بر روی تصاویر، می‌توانید چند عکس را همزمان انتخاب کنید. به راحتی چندین عکس را انتخاب کرده و همه آن‌ها را به صورت همزمان به اشتراک بگذارید یا حذف کنید.

پیش‌نمایش بازسازی راحت‌تر

ریز عکس ها در زیر تصویر در حال بازسازی نمایش داده می شوند و با کلیک بر روی تصویر کوچک می توانید نسخه بازسازی شده و اصلی را در کنار هم در یک صفحه بزرگتر مقایسه کنید.

اعمال افکت‌ها با راحتی بیشتر

اسلایدرها با دایره‌های کناری جایگزین شده‌اند که به شما اجازه می‌دهد فیلترها و افکت‌های تنظیمی را با یک دست در گالری با دقت بالا تنظیم کنید.

کپی و جایگذاری کردن افکت‌ها

شما می‌توانید تنظیمات تون ها و فیلترهایی که برای تصاویر مورد علاقه‌تان اعمال شده است را کپی کرده و در تصاویر دیگر جایگذاری کنید.

Additional changes

کشیدن و رها کردن با هر دو دست

فایل‌ها، عکس‌ها و سایر موارد را با یک دست لمس و کشیده و با دست دیگر محل یا پوشه مورد نظر را انتخاب کنید.

این قابلیت در برنامه My Files و روی صفحه اصلی در دسترس است.

از تلفن خود در هنگام شارژ دستگاه های دیگر با به اشتراک گذاری باتری بی سیم استفاده کنید

اگر گوشی خود را طوری باز کنید که صفحه اصلی رو به پایین باشد، می‌توانید Galaxy Buds، Galaxy Watch و سایر دستگاه‌های خود را با به اشتراک‌گذاری باتری بی‌سیم در صفحه دیگر شارژ کنید و در عین حال همچنان به استفاده از تلفن خود روی صفحه کاور ادامه دهید.

مدیریت ذخیره سازی کارآمد

وقتی فضای ذخیره سازی داخلی باقیمانده کمتر از 5 گیگابایت یا 10 درصد باشد، My Files اطلاعات حافظه پنهان برنامه را نمایش می دهد. بدون نیاز به حذف برنامه ها یا فایل ها به راحتی فضا را آزاد کنید.

بهبود ویژگی مدیریت حافظه Device Care

این اطلاعات دقیق‌تری درباره برنامه‌هایی که از حافظه تلفن شما استفاده می‌کنند ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی را که از حافظه بیش از حد استفاده می‌کنند به راحتی در حالت خواب قرار دهید.

حالت را مستقیماً از صفحه قفل به حالت مورد نظر خود مانند حالت خواب یا حالت رانندگی تغییر دهید.

چیدمان صفحه نمایش اینترنت سامسونگ را به سلیقه خود سفارشی کنید

اگر نوار آدرس را به پایین صفحه منتقل کنید، نوار برگه و نوار نشانک نیز در پایین صفحه نمایش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.