آغاز شمارش معکوس برای راه اندازی برنامه Threads

برخی منابع خبری متوجه راه‌اندازی وب سایت رسمی برنامه Threads به عنوان رقیبی جدی برای توییتر شده‌‌اند.

به گزارش تکناک، بر اساس گزارش ها سایت از یک صفحه خالی به‌روزرسانی شده و شمارش معکوس متحرک رنگارنگ آن برای نمایش زمان آغاز کار رسمی Threads، ساعت 7 صبح به وقت اقیانوس آرام در 6 جولای را نشان می‌دهد. پس‌زمینه صفحه شامل یک مدل سه بعدی تعاملی، با نقاط رنگارنگ قابل جابجایی نشان‌دهنده آرم Threads است.

بسته به دستگاه مورد استفاده، تجربه کمی متفاوت خواهد بود. هنگام مرور از یک دستگاه اندرویدی، پیامی در قسمت پایین به عرضه برنامه Threads برای اندروید اشاره می‌کند، در حالی که در دستگاه های iOS پیوندی به صفحه دانلود نشان داده می شود. از آنجا، پیوندی به AppStore برای پیش‌سفارش برنامه وجود خواهد داشت، اما پیوند Google Play فعلاً غیرفعال است. در دسکتاپ، یک کد QR نشان‌داده می‌شود و به همان صفحه دانلود پیوند می‌یابد.

در همین حال، در بررسی دقیق تیم APK Insight از نسخه اولیه برنامه Threads برای اندروید که در آخر هفته به‌طور نابهنگام در Google Play ارائه شد، چند جزئیات کلیدی در مورد شباهت و در عین حال تمایز Threads به اینستاگرام مشاهده شده‌است.

به عنوان مثال، اگر فردی را در اینستاگرام دنبال می کنید، لزوماً او را در Threads دنبال نخواهید کرد. همچنین می‌توان فالو خودکار موضوعاتی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید را انتخاب کنید.

آیا می توان همان حساب هایی که کاربر در اینستاگرام دنبال می‌کند را دنبال کرد؟

بله می‌توان فوراً افرادی را که نمایه عمومی دارند در برنامه Threads دنبال یا برای افراد دارای نمایه خصوصی درخواست ارسال کرد. افرادی که هنوز در برنامه Threads عضو نیستند و تا زمانی که به آن بپیوندند به حالت تعلیق نشان داده می‌شوند.

به همین ترتیب، نمی‌توان کاربران دارای نمایه خصوصی فالورهای اینستاگرام خود را فوراً در Threads (social networking site owned by Meta Platforms) دنبال کرد، اما در صورت تمایل می‌توان گزینه‌ی آن را فعال کرد.

پروفایل Threads نیز به پروفایل اینستاگرام متصل است. و امکان استفاده از نام کاربری و نام نمایشی یکسان وجود دارد. همچنین، به نظر می رسد برای تنظیم تصویر پروفایل Threads باید از تصویر اینستاگرام استفاده کرد. علاوه بر این، هرکسی را که در یک سرویس مسدود کنید، در سرویس دیگر نیز مسدود می شود.

می‌توانید حساب‌های مختلف را در برنامه Threads و Instagram فالو و آنفالو کنید، اما مسدود کردن یک حساب به معنی مسدودکردن در هر دو برنامه است.

مطابق با پیش‌بینی‌ها، یکی دیگر از جنبه‌های منحصربه‌فرد Threads، نحوه اتصال آن به شبکه‌های اجتماعی فدرال مانند Mastodon است. به نظر می رسد که Threads ممکن است آماده راه اندازی ویژگی های مختلف خود نباشد.

به‌زودی، می‌توان افراد را در سایر پلتفرم‌های مختلف مانند Mastodon دنبال کرد و با آنها تعامل داشت. آنها همچنین می توانند شما را با نام کاربری کامل @username@threads.net پیدا کنند.

تنها جزئیات دیگری که از ادغام  برنامه Threads با fediverse کشف شده است. عدم امکان اشتراک یک پست خارج از برنامه، در صورت محدود کردن پاسخ‌ها است.

با کاوش بیشتر در کد این برنامه، به نظر می‌رسد Threads ممکن است واقعاً یک برنامه وب داشته باشد. لینک‌های نمایه این سرویس کاملاً شبیه به پیوندهای پروفایل اینستاگرام هستند و به بعد از URL پایه «threads.net/» اضافه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.