تماس‌های صوتی و تصویری به X می آیند

 ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که افرادی که از X که قبلاً توییتر نامیده می‌شد استفاده می‌کنند، به زودی می‌توانند مستقیماً در این پلتفرم تماس‌های صوتی و تصویری برقرار کنند.

به گزارش تکناک، از زمان تصاحب توییتر در سال گذشته، ایلان ماسک در تلاش بوده است تا این پلتفرم را به یک برنامه همه کاره تغییر دهد.

چشم انداز ماسک از وی چت الهام گرفته شده است. این برنامه به شدت در چین استفاده می شود و خدماتی مانند پرداخت ها، پیام رسانی فوری و رسانه های اجتماعی را در کنار هم قرار می دهد.

بخشی از این چشم انداز همچنین پایان دادن به پرنده نمادینی است که مترادف با پلتفرم بوده است. ماسک اخیراً توییتر را به X تغییر نام داد و در مورد ویژگی‌های متعددی که برای تبدیل آن به یک برنامه فوق‌العاده اضافه خواهند شد صحبت کرده است.

ویژگی های جدید در X

ماسک در حال بررسی این ایده است که کاربران پلتفرم X بتوانند تجارت ارزهای دیجیتال و سهام را انجام دهند. Interesting Engineering قبلا گزارش داده بود که چگونه توییتر با پلتفرم‌های eToro و TradingView همکاری می‌کند تا کاربران بر اساس اطلاعاتی که در جدول زمانی خود می‌بینند، اقدامات سریع انجام دهند.

عرضه این ویژگی ها نه تنها کند بوده است، بلکه نتوانسته است سطح بالایی از هیجان را در بین کاربران ایجاد کند. آخرین اقدام ماسک به عوامل خارجی بستگی ندارد و می تواند تعامل در پلتفرم را افزایش دهد.

همانطور که ماسک در توییت خود گفت، این سرویس از کاربران برای ثبت نام شماره تلفن نمی خواهد و نام کاربری X خود تمام چیزی است که فرد برای ارتباط با دیگران نیاز دارد و در واقع پلتفرم را به یک دفترچه تلفن جهانی تبدیل می کند.

X یک ویژگی به نام Spaces را از توئییتر به ارث برده است که در آن تعداد زیادی از کاربران می توانند در تماس صوتی شرکت کنند. اما این یک ویژگی تماس یک به یک نیست، که پلتفرم اکنون قصد دارد آن را اضافه کند.

بیشتر شبیه اینستاگرام و کمتر مشابه تردز

حرکت ماسک همچنین باعث می شود X بیشتر شبیه اینستاگرام متا باشد که به کاربران اجازه می دهد تا تماس های صوتی و تصویری برقرار کنند.

توییت ماسک تنها تایید می کند که این سرویس در سراسر پلتفرم ها عرضه خواهد شد. بنابراین، کاربری که از تلفن اندرویدی یا اپل، رایانه شخصی یا مک استفاده کند، تماس‌ها می‌توانند یکپارچه انجام شوند.

با این حال گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. اخراج گسترده ماسک پس از تصاحب او به این معنی است که افراد کمتری برای کار بر روی ویژگی های جدید در شرکت وجود دارد. با وجود برنامه‌های بسیاری که ویژگی‌های تماس ویدیویی را ارائه می‌کنند، این سرویس برای کاربران جدید جذابیت چندانی ندارد، مگر اینکه چیزی فوق‌العاده عالی ارائه دهد، حتی کاربران فعلی X نیز تمایلی به استفاده از آن برای برقراری ارتباط با دوستان یا خانواده ندارند.

یکی دیگر از موانع احتمالی در پذیرش آن می تواند خود ماسک باشد. مدیر عامل سابق مشتاق است اطمینان حاصل کند که این پلتفرم درآمدزایی می کند و ممکن است این سرویس را به عنوان بخشی از اشتراک توییتر بلو ارائه دهد که در حال حاضر زیاد نیست.

ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که ماسک چگونه و چه زمانی این ویژگی را ارائه می‌کند تا بدانیم آیا واقعاً چیز هیجان‌انگیزی ارائه می‌کند یا خیر؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.