تمجید وارن بافت از کیفیت گوشی های آیفون

وارن بافت، مدیرعامل برکشایر هاتاوی معتقد است که اپل در سری آیفون خود، محصول بسیار مطلوبی ارائه می دهد. از نظر وی آیفون محصولی است که مصرف کنندگان برای داشتن آن از خودروی دوم صرف نظر می کنند.

به گزارش تکناک، وارن بافت بارها اپل و محصولاتش را ستایش کرده است و به عنوان مدیر عامل برکشایر هاتاوی، برای همسان سازی در آن سرمایه گذاری کرده است. مدت کوتاهی پس از انتشار نتایج فصل دوم سال 2023 اپل، بافت جزئیات بیشتری در مورد علت عملکرد مطلوب اپل ارائه کرده است.

طبق گزارش یاهو فایننس، وارن بافت روز شنبه در سخنرانی خود اعتراف کرد: من اصلاً آیفون را درک نمی‌کنم، اما رفتار مصرف کننده را درک می کنم. بافت با وجود سرمایه گذاری در اپل از سال 2016، تا سال 2020 از آیفون استفاده نمی‌کرد.بافت پس از درک این رفتار، آیفون را با یک وسیله بسیار ارزشمندتر، مانند داشتن یک وسیله نقلیه ثانویه مقایسه کرد.

وارن بافت پیشنهاد کرد: اپل در موقعیتی با مصرف کنندگان قرار دارد، که آنها برای خرید یک گوشی آیفون شاید 1500 دلار یا بیشتر هزینه کنند. همین افراد برای داشتن ماشین دوم 35000 دلار می پردازند.

وارن بافت، مدیرعامل برکشایر هاتاوی معتقد است که اپل در سری آیفون خود، محصول بسیار مطلوبی ارائه می دهد

دانای اوماها (لقب وارن بافت) تاکید کرد: این افراد در صورت نیاز به انتخاب میان ماشین دوم یا آیفون، از ماشین دوم صرف نظر می‌کنند.

این ادعا بازتاب اظهار نظر مشابه مطرح شده در ماه آوریل است. طبق این نظر  اگر به یک دارنده آیفون در ازای فروش آیفون خود و تعهد بر عدم خرید آیفون دیگر در آینده، 10000 دلار پیشنهاد شود، وی هرگز این پیشنهاد را نمی‌پذیرد.

وارن بافت با تعریف از آیفون به عنوان «محصولی خارق‌العاده‌» می‌گوید: شرکت برکشایر هاتاوی صاحب 100 درصد از سهام محصول مشابهی نیست، اما از داشتن 5.6 درصد یا هر مقداری از سهام آیفون و افزایش هر یک‌صدم درصد آن بسیار خوشحال است.

نایب رئیس شرکت چارلی مانگر، در مورد موضوع تنوع، و نحوه تأثیر سهام اپل بر تقریباً 40 درصد از سهام برکشایر هاتاوی با این ایده تحصیلات دانشگاهی مدرن با موضوع « الزام تنوع گسترده در سرمایه گذاری در سهام عادی» مخالف است.

مانگر مصرانه این ایده را نامعقول تلقی می‌کند و می‌گوید: فرصت های خوب با امکان شناسایی راحت، به آسانی به دست نمی‌آید و اگر تنها سه فرصت وجود داشته باشد، ترجیح بر صرف زمان بر بهترین ایده های به جای بدترین آنها است.

در پایان سال 2022، دارایی برکشایر هاتاوی در اپل 116.31 میلیارد دلار ارزش داشت. دومین دارایی با ارزش آن بانک آمریکا با 33.45 میلیارد دلار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.