تمرکز بروزرسانی جدید ویندوز بر Defender

مایکروسافت به تازگی فایل های نصب ISO جدید و به‌روزرسانی شده برای ویندوز ۱۱ نسخه 22H2 و ویندوز ۱۰ نسخه 22H2 را منتشر کرده است.

به گزارش تکناک، این فایل های نصب بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌های Patch Tuesday ماه می سال جاری هستند.

بعد از این به‌روزرسانی، مایکروسافت یک بسته به‌روزرسانی جدید برای Defender ضد بدافزار برای فایل های نصب سیستم عامل ویندوز، یعنی فرمت Windows Imaging Format (WIM) و VHD (Virtual Hard Disk منتشر کرده است.

تعریف‌های جدید، ویندوز ۱۱، تمام نسخه‌های ویندوز ۱۰ و سرورهای ویندوز ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ را پشتیبانی می‌کنند. این بسته به‌روزرسانی ضروری است زیرا یک تصویر نصب ویندوز ممکن است شامل تعاریف قدیمی و منسوخ شده ضد بدافزار و باینری نرم‌افزار باشد.

مایکروسافت با استفاده از به‌روزرسانی هوشمند امنیتی نسخه 1.389.44.0، تعاریف امنیتی جدید را برای تصاویر ویندوز ارائه می‌دهد. نسخه بسته Defender 20230503.1 است.

در سند پشتیبانی که به به‌روزرسانی جدید اختصاص دارد، مایکروسافت توضیح داده است:

اولین ساعات پس از نصب ویندوز جدید، به دلیل یک خلأ در حفاظت Microsoft Defender، سیستم آسیب‌پذیر است. این اتفاق به دلیل وجود باینری‌های قدیمی نرم‌افزار ضد بدافزار در تصاویر نصب سیستم عامل رخ می‌دهد.

دستگاه‌هایی که از آنتی‌ویروس داخلی ویندوز یا یک راه‌حل امنیتی دیگر استفاده می‌کنند، می‌توانند از این به‌روزرسانی‌ها بهره‌مند شوند.

این مقاله بسته به‌روزرسانی ضد بدافزار Microsoft Defender را در تصاویر نصب سیستم عامل (فایل‌های WIM و VHD) توصیف می‌کند. این ویژگی، تصاویر نصب سیستم عامل زیر را پشتیبانی می‌کند:

  • Windows 11
  • Windows 10 (Enterprise, Pro, and Home editions)
  • Windows Server 2019
  • Windows Server 2016

اطلاعات نسخه

  • نسخه بسته Defender: 1

 

این بسته، نسخه کلاینت ضد بدافزار، موتور ضد بدافزار و نسخه‌های امضای تصاویر نصب سیستم عامل را به نسخه‌های زیر به‌روزرسانی می‌کند:

  • نسخه پلتفرم: 4.18.23050.3
  • نسخه موتور: 1.1.23050.3
  • نسخه هوش امنیتی: 391.476.0

می‌توانید جزئیات بسته و نحوه نصب آن را در مقاله پشتیبانی رسمی مایکروسافت پیدا کنید.

از گزارش امنیتی مایکروسافت، می‌دانیم که به‌روزرسانی هوش امنیتی با ورژن 1.391.476.0 تنها چند روز قبل منتشر شده است. این به‌روزرسانی تشخیص تهدیدات برای تروجان‌های مختلف، باج افزار، و اشغالگرهای دروازه عقب و غیره را اضافه کرده است. برای کسانی که مایل به دانستن هستند، آخرین به‌روزرسانی هوش امنیتی با ورژن 1.391.701.0 در زمان نوشتن این متن منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.