تمرکز مجرمان سایبری بر رایانه های مک

باند مجرمان سایبری لاک بیت، اکنون با توسعه اولین باج افزار خود برای رایانه های مک، محصولات اپل را مورد توجه قرار داده اند.

باند مجرمان سایبری لاک بیت، اکنون با توسعه اولین باج افزار خود برای رایانه های مک، محصولات اپل را مورد توجه قرار داده اند.

به گزارش تکناک گروه تحقیقاتی امنیتی MalwareHunterTeam اخیرا کشف کرده است که لاک بیت (lockbit) ساخت یک باج افزار را توسعه داده است که به طور خاص با مک او اس( macOS) سازگار باشد.

این نشریه اضافه کرد که باج افزاری که قبلا دیده نشده بود ممکن است اولین مورد برای lockbit باشد. زیرا این باند معمولا در ویندوز، لینوکس و ماشین های میزبان مجازی توسعه می یابد.
به گفته محققان، به نظر می رسد باج افزار مخصوص مک، مک های اپل سیلیکون را هدف قرار می دهد و در وب با نام ساخت locker_Apple_M1_64 فهرست شده است.
یکی دیگر از حساب‌های قدیمی‌تر توییتر به نام vx underground نام بردن ِباج‌افزار LockBit  را در حدود نوامبر 2022 نشان می‌دهد، با این حال، MalwareHunterTeam و سایر محققان خاطرنشان می‌کنند که به نظر می‌رسد هیچ نشانه واقعی از وجود locker_Apple_M1_64 تاکنون وجود نداشته است.

این حساب جاری ممکن است اولین اطلاعیه عمومی مبنی بر اینکه دستگاه های اپل در معرض خطر تحت تاثیر قرار گرفتن باج افزار قرار دارند، باشد. این گروه تحقیقاتی خاطرنشان می‌کند که اکنون که اخبار باج‌افزار در فضای باز منتشر شده است، رایانه‌های مک ممکن است بیشتر مستعد حملات سایبری قرار گیرند.
LockBit یک باند معروف و قدرتمند در وب است و توسط تحلیلگران امنیتی به عنوان یک گروه مستقر در روسیه شناخته می شود. با این حال، تصور می‌شود که رهبر گروه خارج از ایالات متحده یا چین فعالیت می‌کند. 9to5 Mac اشاره کرد که باند مجرمان سایبری یک عملیات باج افزار به عنوان یک سرویس (RaaS) است که به دیگران اجازه می دهد محصولات ناهنجار خود را برای کارهای ناپسند خود خریداری کنند.
سال گذشته، دیمیتری گالو، محقق ارشد امنیتی کسپرسکی در بیانیه‌ای گفت: این گروه قبلاً به دلیل ابزار استخراج باج‌افزار سفارشی خود به نام StealBIT و همچنین به دلیل به‌روزرسانی سریع و آماده‌سازی زیرساخت‌های خود برای حفظ زنجیره غذایی مجرمان سایبری شناخته شده است.گسترش دامنه دسترسی به محصولات اپل فقط می تواند نشان دهنده قدرت این گروه باج افزار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.