توقف ادغام ربات چت ChatGPT با بینگ

شرکت OpenAI اعلام کرد ادغام ربات چت ChatGPT با بینگ را به حالت تعلیق در می‌آورد تا برخی افراد نتوانند از راه‌های غیرمجاز و بدون پرداخت ورودی به محتوا دسترسی پیدا کنند.

به گزارش تکناک، هفته گذشته، ربات چت ChatGPT، ویژگی جدیدی به نام Browse with Bing را به دست آورد. این ویژگی به طور انحصاری برای مشترکین ChatGPT Plus ارسال شد.

مایکروسافت در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان Build 2023، قول داده بود Bing را به پلتفرم ChatGPT برای بهبود تجربه جستجو ادغام کند. قبل از این اضافه شدن، ChatGPT به مدل GPT-4 شرکت OpenAI که قابلیت‌های آن محدود بود، وابسته بود. این به دلیل آن بود که ربات چت تنها می‌توانست تا تاریخ سپتامبر 2021 به اطلاعات دسترسی پیدا کند.

با این حال، بعد از اضافه شدن ویژگی جدید به ربات چت، OpenAI به زودی متوجه شد که در برخی موارد این ویژگی با مشکل مواجه می‌شود. OpenAI گفت: “به عنوان مثال، اگر کاربر به طور خاص از متن کامل URL درخواست کند، ممکن است به طور ناخواسته این درخواست را اجابت کند.” به این ترتیب، این شرکت در 3 جولای 2023 ویژگی Browse with Bing را غیرفعال کرد.

شرکت OpenAI با صدور بیانیه ای گفت: از 3 ژوئیه 2023، به دلیل احتیاط فراوان، Browse with Bing بتا را غیرفعال کرده‌ایم، در حالی که برای انجام درست توسط صاحبان محتوا این مشکل را برطرف می‌کنیم. ما در حال کار برای برگرداندن این ویژگی به طور سریع هستیم و از درک شما سپاسگزاریم!

در بیشتر موارد، پرداخت ورودی به محتوا برای جلب اشتراک کاربران در یک سایت به‌کار گرفته می‌شود. کاربرانی که دسترسی به اشتراک سایت ندارند، از دسترسی به اطلاعات منتشر شده محروم می‌شوند. اما همانطور که در جامعه r/ChatGPT در Reddit مشاهده شد، برخی از کاربران راه جدیدی برای دور زدن پرداخت ورودی به محتوا و دسترسی به اطلاعات پیدا کرده‌اند.

کاربران در ادامه نکات و ترفندهای مبتکرانه دیگری را که برای دور زدن این پرداخت های ورودی در موضوع استفاده می کنند به اشتراک گذاشتند. همچنین، همانطور که در Reddit نشان داده شد، چندین کاربر با استفاده از ChatGPT موفق به دور زدن پرداخت ورودی به محتوا شدند و با فرمان دادن به این ابزار برای چاپ متن مقاله‌ای که پشت پرداخت ورودی به محتوا قرار دارد، به اطلاعات دسترسی پیدا کردند.

به این منظور، هنوز مشخص نیست که OpenAI چه زمانی ویژگی را بازیابی خواهد کرد و چه تغییرات پیکربندی در پلتفرم ایجاد خواهد کرد تا جلوی این مشکل را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.