افزایش نگرانی ها از ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

گوگل برای آموزش ابزارهای هوش مصنوعی خود کل اینترنت را استخراج می کند و ما هیچ کاری نمی توانیم در مورد آن انجام دهیم.

به گزارش تکناک، به‌روزرسانی جدید سیاست حفظ حریم خصوصی گوگل اصلاً شگفت‌انگیز نیست، اما برای کسانی که به انقلاب هوش مصنوعی شک دارند، برخی نگرانی‌ها را به وجود آورده است.

همانطور که Gizmodo بیان کرده است، بیانیه جدید در حفظ سیاست حریم خصوصی شرکت گوگل حاوی به‌روزرسانی اصلی درباره هوش مصنوعی است.

در این بیانیه گوگل آمده است” ما از اطلاعات در دسترس عموم برای کمک به آموزش ابزارهای هوش مصنوعی گوگل و ساخت محصولات و ویژگی‌هایی مانند Google Translate، Bard، و قابلیت‌های هوش مصنوعی Cloud استفاده می‌کنیم.”

پیش از این ،سیاست حفظ حریم خصوصی گوگل تنها به “مدل‌های زبانی” و به‌طور خاص Google Translate اشاره می‌کرد. به‌روزرسانی جدید روشن می سازد که هر چیز عمومی در اینترنت، گوگل را به تغذیه ابزارهای هوش مصنوعی خود مانند Bard ترغیب خواهد کرد.

این امر قطعاً بحث‌ها را شعله‌ور خواهد کرد. اخیراً در Reddit مشکلاتی درباره دسترسی به رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن (API) آن وجود داشت که بازندگان آن کاربران Reddit بودند.

این تصمیم تنها به بحث‌ها و نارضایتی‌های بیشتر در مورد آموزش ابزارهای هوش مصنوعی کمک خواهد کرد. OpenAI قبلاً به دلیل داده‌های استفاده شده برای آموزش مدل GPT که قدرت موتور جستجوی Bing شرکت مایکروسافت را تأمین می‌کند، با مشکلاتی مواجه شده است. مایکروسافت نیز موتور جستجوی خود را دارد، اما توانایی آن نسبت به موتور جستجوی گوگل به شدت کمتر است.

قانونی تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی گوگل برای آموزش ابزار های هوشی مصنوعی  مورد سؤال قرار خواهد گرفت. با وجود تمام این مسائل، ما در آبهای ناشناخته و کدر هستیم. اتحادیه اروپا در حال حاضر مشکلاتی با Google Bard دارد. تا زمانی که از نظر فنی غیرقانونی نباشد، شاید گوگل فقط همان کاری را انجام دهد که باید انجام دهد.

همه نیاز دارند که محتوایشان در گوگل ظاهر شود، و به نظر می رسد که گوگل از آن برای اهداف خود سوء استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.