توقف نسخه دسکتاپ برنامه واتساپ

سال‌هاست دسترسی به واتس‌اپ از دسکتاپ از طریق واتساپ وب، برنامه بومی موجود در فروشگاه مایکروسافت، و برنامه مبتنی بر پلتفرم آگنوستیک ساخته شده بر روی فریمورک Electron، آسان بوده است.

به گزارش تکناک، اکنون، واتس‌اپ اعلام کرد که برنامه دوم متوقف خواهد شد و هرکسی که هنوز از برنامه مبتنی بر Electron استفاده می‌کند، باید برای ادامه استفاده از واتس‌اپ، از برنامه اصلی استفاده کند.

در مراحل اولیه توسعه واتساپ، توسعه دهندگان اپلیکیشنی را برای دسکتاپ بر اساس فریمورک جاوا اسکریپت Electron ایجاد کردند. این مسأله امکان استفاده از یک کد پایه در واتس‌اپ وب و برنامه جدید دسکتاپ مبتنی بر پلتفرم در ویندوز و macOS را برای آنها فراهم کرد. حدود چهار هفته پیش، یک تایمر شمارش معکوس در صفحه اصلی این برنامه دسکتاپ ظاهر شد و از خاموش شدن آن خبر داد.

اکنون، زمان انقضای نسخه دسکتاپ فرا رسیده است و به گزارش WABetaInfo، کاربران برنامه مبتنی بر Electron صفحه‌ای با محتوای App expired (برنامه منقضی شده است) خواهند کرد. سپس برنامه منسوخ شده با پیوندی به برنامه اصلی واتساپ دسکتاپ موجود در فروشگاه مایکروسافت یا اپ استور مک منتقل می‌شود. اپلیکیشن بومی جدید یک سال است که به نسخه پایدار رسیده است، اما هنوز نسبتا جدید است. برخی از کاربران ممکن است از کوتاه بودن دوره انتقال یا عدم برخورداری برنامه بومی از همه عملکردها مورد نیاز کاربران تجاری مانند مدیریت کاتالوگ و پاسخ‌های سریع ابراز تأسف کنند، و حق با آنهاست.

با این حال، این انتقال با دلایل خوبی در حال انجام است. اگرچه برنامه Electron همه کاره و سبک بود، اما برای macOS یا Windows بهینه نشده بود، و آن را به یک برنامه با منابع فشرده، به ویژه برای ماشین های ارزان قیمت منتقل می‌کرد. در مقایسه، برنامه بومی جدید برای هر سیستم عامل دسکتاپ بهینه شده است و ثبات بیشتری را هنگام استفاده از سیستم با منابع کمتر ارائه می دهد.

علاوه بر این، WABetaInfo امیدوار است به زودی ابزارهای موجود در WhatsApp Business، که برنامه Electron برای جلب توجه توسعه دهندگان رقابت نمی کند، در این برنامه بومی گنجانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.