توقف هوش مصنوعی کمکی به حل چالش‌ها نمی‌کند

بیل گیتس در مصاحبه ای به رویترز گفت: توقف در توسعه هوش مصنوعی، چالش‌های این فناوری را حل نخواهد کرد.

به گزارش تکناک، اظهارات او پس از آن منتشر شد که 1100 امضاکننده نامه ای را منتشر کردند که در آن از همه شرکت های های هوش مصنوعی خواستند تا آموزش سیستم های هوش مصنوعی را به مدت 6 ماه متوقف کنند.

کارشناسان، از جمله استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل ، در این نامه گفته اند که خطرات و مزایای بالقوه هوش مصنوعی برای جامعه باید ارزیابی شود.

بیل گیتس درباره توقف هوش مصنوعی گفت: فکر نمی‌کنم درخواست از یک گروه خاص برای توقف، چالش‌ها را حل کند. واضح است که مزایای زیادی برای این چیزها وجود دارد . کاری که ما باید انجام دهیم این است که مشکلات را شناسایی کنیم. من واقعاً نمی فهمم که آنها می گویند چه چیزی باید متوقف شود، و آیا همه کشورهای جهان موافقت می کنند که هوش مصنوعی را متوقف کنند و چرا باید آن را متوقف کنند. اما در این زمینه نظرات مختلفی وجود دارد.

گیتس چند روز پیش مطلبی را در وبلاگ خود منتشر کرد که در آن توضیح داد که هوش مصنوعی به اندازه تلفن های همراه و اینترنت انقلابی است. او در پست وبلاگی با عنوان “عصر هوش مصنوعی آغاز شده است” که در تاریخ 21 مارس منتشر شد، یک روز قبل از نامه سرگشاده، گفت که معتقد است باید از هوش مصنوعی برای کمک به کاهش برخی از بدترین نابرابری های جهان استفاده شود.

او همچنین در مصاحبه با رویترز گفت که اجرای جزئیات هرگونه توقف هوشی مصنوعی پیچیده خواهد بود.

درست است که ما برای مدتی از طریق سرویس‌هایی مانند الکسا و دستیار گوگل از هوش مصنوعی برخوردار بوده‌ایم، اما با ChatGPT و Google Bard، شاهد پیشرفت قابل‌توجهی در این فناوری بوده‌ایم.

هنوز مشخص نیست که آیا نامه ای که خواستار توقف هوش مصنوعی است مورد توجه قرار می گیرد یا نادیده گرفته می شود، اما ماتئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا گفت که مسدودسازی ChatGPT توسط سازمان حفاظت از داده این کشور یک زیاده روی بیش از حد است. این اظهار نظر می تواند نشان دهد که سیاستمداران با محدود کردن دسترسی یا خفه کردن هوش مصنوعی موافق نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.