موتورولا با عرضه Edge 40 Pro خبرساز شد

موتورولا در چند سال اخیر حضور چندانی در فضای گوشی های پرچمدار نداشته است، اما ممکن است با عرضه Edge 40 Pro این وضعیت تغییر کند.

به گزارش تکناک، این شرکت در حال رونمایی از Edge 40 Pro، نسخه جهانی X40 عرضه شده در چین در اواخر سال گذشته، است. این گوشی دارای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2، صفحه نمایش 6.67 اینچی با رفرش ریت تا 165 هرتز و رتبه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.

گوشی موتورولا Edge 40 Pro در روزهای آینده با قیمت 899.99 یورو (حدود 980 دلار) به بازارهای اروپا و به زودی بازارهای آمریکای لاتین خواهد آمد و به نظر می رسد چالش جدیدی در میان پرچمداران اندروید ایجاد خواهد کرد.

Edge 40 Pro دارای گوریلا گلس در جلو و پشت به همراه ریل های آلومینیومی است.

آیا موتورولا Edge 40 Pro در آمریکا نیز عرضه خواهد شد؟

موتورولا در این مورد کمی سربسته صحبت کرده است، و در بیانیه‌ مطبوعاتی امروز خود به این صورت عرضه در آمریکا را عنوان کرده است: از پایبندی به تعهد خود برای گسترش خانواده Edge در آمریکای شمالی در سال جاری هیجان‌زده هستیم. بنابراین این گوشی به ایالات متحده خواهد آمد یا شاید هم نیاید! در هر صورت، موتورولا به آن متعهد خواهد بود.

بیشتر طرفداران به عرضه Edge 40 Pro در ایالات متحده امیدوارند. این دستگاه علاوه بر داشتن امتیاز IP68 مناسب که در Edge Plus سال گذشته وجود نداشت، شامل 12 گیگابایت رم، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با تثبیت‌کننده نوری، شارژ سیمی بسیار سریع 125 واتی و شارژ بی‌سیم 15 واتی است. همچنین دارای یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی و 2 برابری “پرتره” که پیشرفت دیگری نسبت به Edge Plus محسوب می‌شود، است. این دستگاه شامل لنز تله فوتو نمی‌شود.

همه این موارد نشان از پیشرفت موتورولا دارد، اما ویژگی مهم مورد انتظار از این دستگاه، تغییر روند پشتیبانی نرم افزاری آن است. با عرضه Edge Plus فقط وعده دو ارتقاء سیستم عامل و سه سال به روز رسانی امنیتی داده شده بود. اگر واقعاً قرار است این دستگاه با پرچمداران سامسونگ با چهار به‌روزرسانی معمولی سیستم‌عامل و پنج سال پشتیبانی امنیتی رقابت کند، باید عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.