امکان تولید آثار هنری با هوش مصنوعی بارد

امروز گوگل و Adobe شراکت خود برای ارائه Adobe Firefly و Express در بارد را اعلام کردند. در نتیجه این همکاری، ربات چت هوش مصنوعی بارد گوگل توانایی تولید تصاویر از متن را خواهد داشت.

به گزارش تکناک، از زمان انتشار Bing AI و ربات چت هوش مصنوعی بارد، مایکروسافت و گوگل در تلاش برای سبقت از یکدیگر هستند. در ابتدا پس از اعلام جوردی ریباس، رئیس بخش مهندسی و محصولات بینگ، درباره ارائه یک مولد تصویر در Bing و Edge به نظر می‌رسد این رقابت به نفع بینگ پیش می‌رود. حال گوگل با تجهیز بارد به ابزار تبدیل متن به تصویر در شرایط رقابتی برابر قرار می‌گیرد.

بر اساس این اعلامیه، کاربران می توانند تصویری را برای بارد توصیف کنند، سپس Firefly آن به عنوان ورودی برای ایجاد یک تصویر در پلتفرم بارد گوگل دریافت می‌کند.

کاربران علاوه بر ایجاد، امکان ویرایش تصاویر را نیز خواهند داشت و پس از تولید یک تصویر، Adobe Express به کاربران اجازه تغییر آنها در بارد را می‌دهد.

یکی از مثال‌های ارائه شده شامل درخواست از بارد برای ایجاد تصویری از یک زرافه در حال انجام حرکات یوگا بود. طبق گزارش‌ها، کاربران می‌توانند از یک الگوی موجود استفاده کنند، و یا درخواست ایجاد تصویری از ابتدا را ارسال یا با استفاده از ابزارهای ویرایش Express تصویر دلخواه خود را تنظیم کنند.

طبق ادعای Adobe، تصاویر Firefly برای استفاده در محیط‌های تجاری بی‌خطر بوده و فاقد موارد دارای حق چاپ هستند. با این حال، این شرکت هشدار داد این مسأله پس از انتشار نسخه پایدار Firefly و خروج از نسخه بتا عمومی صادق خواهد بود.

این شرکت ها تاریخ دقیقی را برای ادغام Firefly و Express اعلام نکرده‌اند.در حال حاضر، تنها زمان ذکر شده برای این ادغام، برای «چند ماه آینده» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.