توییتر حساب مسدود شده روزنامه‌نگاران را دوباره فعال کرد

حساب مسدود توییتر روزنامه‌نگاران

ایلان ماسک پس از برگزاری مجدد نظرسنجی که در آن پرسیده شده بود که آیا باید حساب‌هایی را که مکان دقیق من را در زمان واقعی لو داده‌اند، لغو تعلیق کند، شروع به فعال کردن حساب مسدود شده توییتر برخی از روزنامه‌نگاران  است.

به گزارش تکناک، از بین دو گزینه نظرسنجی، گزینه اکنون با 58.7 درصد از پاسخ ها برنده شد و گزینه در 7 روز پاسخ غالب شد. تقریباً 3.7 میلیون پاسخ به این نظرسنجی وجود داشت.

حساب‌ های مسدود شده توییتر روزنامه‌نگاران رسانه‌های مختلف از جمله نیویورک تایمز، سی‌ان‌ان، ان‌بی‌سی، اینترسپت و غیره، روز پنج‌شنبه به حالت تعلیق درآمده بودند، که دلیل آن پست توییت‌هایی درباره ElonJet@ بود، حسابی توییتری که جت خصوصی ایلان ماسک متعلق به اسپیس ایکس را بر اساس داده های عمومی ردیابی پرواز (FAA) ردیابی می‌کرد.

حساب ElonJet قبل از حمله به حساب‌های دیگر در توییتر به حالت تعلیق درآمده بود، اما در سایر پلتفرم ها پابرجاست (به همین دلیل نمی‌توانید پیوندی به بسیاری از نمونه‌های Mastodon، یک جایگزین غیرمتمرکز توییتر، توییت کنید).

در زمان نگارش این مقاله، حساب‌های Donie O’Sullivan از CNN، Ryan Mac از New York Times، Matt Binder از Mashable و Drew Harwell از واشنگتن پست بار دیگر در این پلتفرم قابل مشاهده شده بودند. حساب‌های دیگر مانند Linette Lopez، Micah Lee، و همچنین ElonJet و @JoinMastodon همچنان در حالت تعلیق بودند. ماسک اعلام کرده است که « تعلیق حساب‌هایی که موقعیت مکانی من را فاش کردند، اکنون برداشته خواهد شد».

این هفته، توییتر خط مشی خود را برای ممنوعیت اشتراک‌گذاری «اطلاعات موقعیت مکانی زنده» و همچنین «پیوندها به URL(های) ثانویه مسیرهای سفر» به‌روزرسانی کرد.

در زمان تعلیق روزنامه‌نگاران، الا اروین، رئیس بخش امنیت و اعتماد توییتر به The Verge گفت: ما درمورد این سیاست برای روزنامه‌نگاران یا هر حساب دیگری استثنا قائل نمی‌شویم. ماسک همچنین با زبان نظرسنجی خود و از طریق توییت‌های مختلف، احساسات خود را در این مورد به وضوح بیان کرد. او همچنین تلویحاً گفت که ردیاب پرواز به یک «تعقیب‌کننده دیوانه» مربوط می‌شود که با خودرویی که حامل یکی از فرزندانش بود مواجه شد و این شخص «جلوی ماشین را گرفت و از روی کاپوت آن بالا رفت». با این حال، لس آنجلس تایمز می‌گوید هیچ گزارش جنایی در مورد چنین حادثه ای ثبت نشده است.

پس از این تعلیق، ماسک یک نظرسنجی 30 دقیقه ای برگزار کرد و پرسید که چه زمانی باید تعلیق خبرنگاران را لغو کند. “اکنون” در آن نظرسنجی نیز برنده شد و 43 درصد از پاسخ ها را به خود اختصاص داد، اما ماسک گفت که نظرسنجی را دوباره با گزینه های کمتر انجام خواهد داد.

روز پنجشنبه، ماسک همچنین در یک Space توییتر به میزبانی کیتی نوتوپولوس، خبرنگار بازفید نیوز، شرکت کرد که در آن تعدادی از خبرنگاران تعلیق شده نیز حضور داشتند که ظاهراً به دلیل نقص فنی توانسته بودند حضور پیدا کنند. قبل از ترک تماس، ماسک گفت: اگر اطلاعات شخصی کسی را فاش کنید، اکانت شما مسدود می‌شود. پایان داستان. توییتر بعداً ویژگی Spaces را خاموش کرد. با اینکه بعداً دوباره فعال شد، نوتوپولوس می‌گوید که نمی‌تواند یک Space را شروع کند یا به آن ملحق شود، و این پیام را دریافت می‌کند: شما به دلیل نقض قوانین توییتر، امکان شرکت کردن را ندارید.

چند ساعت پیش از تکمیل نظرسنجی و بازیابی حساب‌های کاربری، ماسک امروز را در پاسخ به اظهارنظر لاورن اسپایسر، نامزد سابق کنگره مبنی بر اینکه حساب‌ها با سرعت فزاینده‌ای بازگردانده می‌شوند، جمعه آزادی اعلام کرد. همانطور که شایان سرداری زاده، گزارشگر بی بی سی اشاره کرد، چندین شخصیت برجسته راست تا راست افراطی روز جمعه رفع تعلیق نشدند، از جمله مایک لیندل، بنیانگذار MyPillow و جیم هافت، سردبیر Gateway Pundit. به نظر می‌رسد که این بخشی از عمل ماسک به قول خود برای دادن “عفو عمومی” به اکثر حساب های قبلاً تعلیق شده است، که به ادعای او در پی نتایج یک نظرسنجی رخ می‌دهد.

عصر جمعه، حساب کاربری توییتر Safety توییت کرد که این شرکت “خط مشی های متعددی را شناسایی کرده که بر اساس آن‌ها تعلیق دائمی در پی نقص قوانین توییتر اقدامی نامتناسب است.” و در 30 روز آینده حساب ها را بر مبنای هفتگی برخواهد گرداند. مشخص نیست که آیا این توییت اعلامیه ای در مورد نظرسنجی عفو عمومی ماسک بوده است یا افرادی که بر اساس سیاست جدید ردیابی زنده ممنوع شده اند. ماسک گفته است که یک «7 روز تعلیق برای افشا اطلاعات شخصی» وجود دارد، اگرچه برخی از افرادی که تحت تأثیر تعلیق ElonJet قرار گرفته‌اند، اسکرین‌شات‌هایی از رابط کاربری توییتر منتشر کرده‌اند که می‌گویند برای همیشه به حالت تعلیق درآمده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.