توییتر لینک به شبکه های اجتماعی رقیب را محدود کرد

توییتر به نظر می‌رسد شروع به محدود کردن و کاهش سرعت ترافیک به تعدادی از وبسایت‌ها و شبکه های اجتماعی رقیب کرده است.

به گزارش تکناک، توییتر از لینک کوتاه t.co خود برای محدود کردن ترافیک به اینستاگرام، فیسبوک، تردز، Substack، نیویورک تایمز و سایت‌های دیگر استفاده می‌کند.

موضوع مشترک بین تمام وبسایت‌ها و سرویس‌های تحت تأثیر این است که ایلان ماسک، “طرفدار مطلق آزادی بیان”، نسبت به آن‌ها نفرت قوی دارد. ماسک در حال حاضر درگیر جنگ لفظی عمومی با مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در مورد دعوای احتمالی این دو در قفس است.

از جمله وبسایت‌ها و خدمات تحت تأثیر می‌توان به اینستاگرام، فیسبوک، تردز، Substack، نیویورک تایمز و بلو اسکای اشاره کرد. توییتر با استفاده از لینک کوتاه t.co خود، که برای پردازش تمام لینک‌های ارسال شده به توییتر استفاده می‌شود، محدودیت را اعمال کرده است. هنگامی که روی لینکی به یکی از وبسایت‌های تحت تأثیر کلیک می‌کنید، قبل از اینکه آدرس واقعی وبسایت بارگذاری شود، تأخیر قابل توجهی به مدت پنج ثانیه مشاهده می‌شود.

محدودیت لینک‌های خروجی توییتر در ابتدا توسط یک کاربر در سایت Hacker News مشاهده شد و واشنگتن پست تحلیل خود را انجام داد تا یافته‌ها را تأیید کند.

در یک بیانیه، سخنگوی نیویورک تایمز این موضوع را تأیید کرد.چارلی اشتادتلاندر، سخنگوی تایمز، در یک بیانیه اعلام کرد که رسانه خبری مشاهدات مشابهی را درباره تأخیرهای سیستمی داشته است و از سوی پلتفرم هیچ توضیحی درباره این اقدام دریافت نکرده است. او اظهار نگرانی کرد و گفت: اگرچه دلیل این تأخیر زمانی را نمی‌دانیم، اما از هرگونه فشار هدفمند بر روی هر سازمان خبری بدلیل دلایل نامشخص نگران خواهیم بود.

گزارش همچنین افزوده است یک فرد آشنا با فعالیت‌های تایمز گفت که این سازمان خبری از زمان شروع تأخیرها، کاهشی در ترافیک از سوی X مشاهده کرده است.

همچنین Chris Best, Hamish McKenzie و Jairaj Sethi نیز افزودند:”Substack به صورت مستقیم در پاسخ به این نوع رفتار شرکت‌های رسانه‌ای اجتماعی ایجاد شد. نویسندگان نمی‌توانند کسب و کارهای پایدار را برپا کنند اگر ارتباط آن‌ها با مخاطبانشان بستگی به پلتفرم‌های نامطمئن باشد که ثابت شده‌اند تغییراتی را اعمال می‌کنند که به ضرر افرادی است که از آن‌ها استفاده می‌کنند.”

نمی‌توان به دقت اعلام کرد چند وبسایت و خدمت تحت تأثیر عملیات محدود کننده جدید توییتر قرار گرفته‌اند. البته، مشخص است که ماسک علیه بسیاری از افراد و شرکت‌ها دشمنی شخصی دارد، از جمله 9to5Mac و Electrek.

واشنگتن پست اشاره می‌کند که وبسایت‌هایی از جمله خودش، فاکس نیوز، Mastodon و یوتیوب تحت تأثیر این محدودیت جدید قرار نگرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.