مایکروسافت فرمول‌های اکسل را هوشمندتر می‌کند

مایکروسافت اعلام کرده است که تکمیل خودکار فرمول اکسل را حتی در نسخه وب که با مایکروسافت 365 (آفیس 365) شناخته می شود هوشمندتر می کند.

به گزارش تکناک، هفته گذشته این شرکت پیشنهادات فرمول و فرمول به صورت مثال را اعلام کرد، که هر دو ممکن است به خودکارسازی برخی از کارهایی که باید به صورت دستی انجام می‌دادید کمک می کند.

تکمیل خودکار فرمول اکسل تقریباً دقیقا همان کاری را که در نظر گرفته شده است انجام می دهد. اگر علامت مساوی را در یک سلول تایپ کنید، Excel for web سعی می‌کند به طور هوشمندانه با توجه به داده‌هایی که در دسترس است، نوع فرمولی را که باید استفاده کنید، پیشنهاد کند. به عنوان مثال، اگر تعداد پر از اعداد فروش سه ماهه و ستونی در انتهای آن با عنوان “کل” دارید، ممکن است اکسل جمع بندی محدوده سلول ها را پیشنهاد کند.

طبق یک پست وبلاگی از مایکروسافت، این ویژگی در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی کار می کند و فرمول های جمع، میانگین، تعداد، شمارش، حداقل و حداکثر را پیشنهاد می کند. مطمئناً این یک ویژگی پیشگامانه نیست. Google Sheets برای مدتی چیزی مشابه این پیشنهاد فرمول Excel داشته است، و AutoSum اکسل مدت‌هاست که راهی سریع برای اعمال فرمول‌ها بر روی داده‌ها بوده است اما برای برخی موارد استفاده می تواند ابزار خوبی برای صرف جویی در زمان باشد.

سپس Formula by Example وجود دارد که شبیه به ویژگی Flash Fill است که می تواند به طور خودکار الگوها را در داده ها تشخیص دهد و بقیه یک ستون را پر کند.

توضیح مختصر این ویژگی کمی سخت است، اما این ویدیو از مایکروسافت به شما ایده ای درباره آن می دهد. شناسایی الگویی که در آن اطلاعات  سلول‌ها را ترکیب را می‌کند و سپس به طور خودکار فرمولی ایجاد میکند که زمان تایپ کردن شما را کاهش می‌دهد.

پست وبلاگ مایکروسافت همچنین دارای عملکردی برای اضافه کردن تصاویر با متن جایگزین به جداول شما در ویندوز، مک و وب است.

این شرکت همچنین انواع داده‌های تودرتو Power Query و توانایی دریافت داده‌ها از آرایه‌های پویا را به نسخه Insider برنامه ویندوز برای آزمایش اضافه می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بالقوه مفید (و خوشبختانه به راحتی قابل درک) که به وب می‌آید پیوندهای پیشنهادی است که به طور خودکار به شما کمک می‌کند پیوندهای شکسته را به سایر کتاب‌های کاری ذخیره‌شده در ابر برطرف کنید.

این نوشته در فناوری ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.