تکنیک حمله به سلول‌های سرطانی کشف شد

محققان اسپانیایی و دانمارکی در حین تولید یکی از مولکول‌ های منشأ حیات تکنیکی برای حمله به سلول‌های سرطانی کشف کردند.

محققان اسپانیایی و دانمارکی در حین تولید یکی از مولکول‌ های منشأ حیات تکنیکی برای حمله به سلول‌ های سرطانی کشف کردند.

به گزارش تکناک، RNA برای ترمیم مواد ژنتیکی انسان و جلوگیری از جهش‌هایی که ممکن است منجر به سرطان شود،بسیار اهمیت دارد.

پیشرفت‌های تحقیقاتی اخیر، مانند آنچه که توسط تیم تحقیقاتی دانیل گومز کابلو در دانشگاه سویل گزارش شده است، این ترکیب را به عنوان یک هدف درمانی برای توسعه استراتژی‌های مناسب درمان سرطان پیشنهاد می‌کند.

آنزیم RNA پلیمراز که ماشین تولید RNA در سلول ها می باشد،برای ترمیم ایمن و مطمئن شکستگی DNA انسان مورد نیاز است.تولید RNA برای سلول‌های سالم ضروری است،اما برای تومورها،که برای رشد غیرقابل کنترل به فعالیت بسیار بالاتری از این آنزیم نیاز دارند، بسیار مهم است.

این تحقیق نشان داد که پیروی از درمان‌های آسیب‌رسان به DNA،مانند پرتودرمانی، مهار سنتز RNA با ترکیب THZ1 و آنالوگ‌ها، حساسیت سلول‌های تومور را به مرگ به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

digikala

محقق اصلی این پژوهش،دانیل گومزکابلو، توضیح داد: این مطالعه سرنخ هایی در مورد چگونگی بهبود درمان های مرسوم و دستیابی به میزان موفقیت بالاتر درمان ها ارائه می دهد. اگرچه هنوز راه درازی برای استفاده از این مهارکننده های RNA پلیمراز در محیط بالینی وجود دارد،اما آزمایشات بالینی کنونی بر اساس این آنزیم برای درمان سرطان در حال انجام است.

محقق، دایانا آگیلار مورانت، نویسنده همکار این مطالعه،افزود: افزایش دانش در مورد نحوه استفاده از این ترکیبات به شیوه ای ایمن تر و مناسب تر به ما این امکان را می دهد تا به بهترین شکل ممکن به درمان سرطان  با حمله به سلول‌های سرطانی بپردازیم.

این تحقیق توسط موسسه بیومدیکال سویا و دانشگاه سویل با همکاری انجمن سرطان دانمارک در مجله معتبر Nature Communications منتشر شده است. هر دو محقق از دانمارک به اسپانیا بازگشتند و به لطف قراردادهایی که توسط دولت اندلس و انجمن اسپانیایی ضد سرطان (AECC) تامین شده است، توانسته اند به تحقیقات خود ادامه دهند.

نویسنده این پژوهش توضیح داد: به لطف انجمن AECC، ما توانستیم این مطالعات را ادامه دهیم و این پروژه را جلو ببریم.

در حال حاضر، این محققان در حال کار بر روی مکانیسم هایی هستند که متوجه شوند چگونه RNA که مولکول اصلی است که زندگی را ممکن می سازد،می تواند به عنوان ابزاری برای حمله به سلول‌های سرطانی عمل کند.

دیانا آگیلار مورانته گفت:هنگامی که مشاهده کنیم که تولید RNA، کاربرد پرتودرمانی را در سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد و بر بقیه سلول‌ها تأثیر چندانی نمی‌گذارد،تحقیق در مورد آن را در انواع مختلف سرطان، مانند گلیوبلاستوما و نوروبلاستوم اطفال آغاز خواهیم کرد. در این مرحله، چالش ما بهبود کارایی مهارکننده‌های جدید تولید RNA و کاهش عوارض جانبی است که می‌تواند در بیماران مبتلا به سرطان رخ دهد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.