ثبت رکورد جدید ال جی در انتقال داده با 6G

فناوری هرگز ثابت نمی ماند، بنابراین در حالی که ارتباطات G5 بسیار جدید و پر زرق و برق به نظر می رسد، صنعت در حال آماده سازی برای نسل بعدی است.

به گزارش تکناک، شرکت ال جی  و موسسه فرانهوفر اکنون آزمایشی را انجام داده اند که رکورد جدیدی را برای انتقال داده با استفاده از فناوری G6 ثبت کرده است.

همانطور که انتظار دارید، 6G مانند G5 و پیشینیان آن عمل کند، اما بسیار سریعتر و کارآمدتر. این سرعت به این دلیل است که برای اولین بار 6G به فرکانس‌های تراهرتز (THz) گسترش می‌یابد که به آن اجازه می‌دهد تا نرخ داده را تا 50 برابر سریع‌تر از G5 با تنها 10 درصد تأخیر ارائه دهد.

شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال جی چند سالی است که این فناوری را آزمایش و اصلاح کرده‌اند و به طور مداوم رکوردهای مسافت جدیدی را برای انتقال داده G6 ثبت می‌کنند. اکنون، در آزمایش‌های جدید ال‌جی و فرانهوفر با موفقیت این فاصله را تا 500 متر (1640 فوت) افزایش داده‌اند و رکورد 320 متر (1050 فوت) ثبت شده در سال گذشته را شکستند.

این تیم می گوید که این نقطه عطف قابل توجه است، زیرا 500 متر مسافت استاندارد برای ایستگاه های پایه پرقدرت است که در اطراف مناطق شهری راه اندازی شده اند. آزمایش‌های جدید همچنین تأیید کردند که 6G می‌تواند بین ایستگاه های مخابراتی ساختمان به ساختمان، ساختمان به زمین و زمین به زمین ارتباط برقرار کند. در کل، این فناوری روز به روز به آمادگی در دنیای واقعی نزدیک‌تر شده است.

عیب اصلی 6G این است که معمولاً برد کوتاهی دارد. برای آزمایش جدید، ال جی و فرانهوفر یک تقویت کننده قدرت چند کاناله جدید و یک تقویت کننده کم نویز گیرنده ساختند که خروجی را تا بیش از 50٪ افزایش داد تا به رکورد جدید فاصله برسند.

با این حال، تلفن 5G شما هنوز کاملاً منسوخ نشده است. تجاری سازی G6 قبل از سال 2029 انتظار نمی رود. در این بین، پیچیدگی های تکنولوژیکی بیشتری برای تکمیل کردن وجود دارد و استانداردهای شبکه باید تعیین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.