ثبت یک رکورد جدید در شتاب صفر تا 100 یک وسیله نقلیه الکتریکی

رکوردهای جهانی گینس حدنصاب جدیدی در شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت یک وسیله نقلیه الکتریکی را ثبت کرد.

رکوردهای جهانی گینس حدنصاب جدیدی در شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت یک وسیله نقلیه الکتریکی را ثبت کرد.

به گزارش تکناک، این ثبت رکورد توسط یک گروه دانشگاهی 20 نفره به نام تیم سبز از دانشگاه اشتوتگارت و پس از یکسال تلاش مستمر رقم خورد.
GreenTeam E0711 یک دستگاه واقعا قدرتمند است. مسابقه دهنده فیبر کربنی دارای موتورهای داخلی است که هر چهار چرخ را به حرکت در می‌آورند و با استفاده از باتری جدید ولتاژ بالا، 180 کیلووات (242 اسب بخار قدرت) تولید می‌کنند.
با توجه به اینکه E0711 تنها 320 پوند (145 کیلوگرم) وزن دارد، خروجی آن از نسبت 1:1 با قدرت به وزن 1.24 کیلو وات بالاتر است.
اعداد اسب بخاری که در حال حاضر برای هایپرکارهای الکتریکی جاده ای معمول است. این کسری از اعداد چهار رقمی اسب بخار است که در حال حاضر برای هایپرکارهای برقی جاده ای معمول است.
بنابراین، این وسیله نقلیه می‌تواند به حداکثر شتاب 2.5 g دست یابد، که تقریباً معادل نیرویی است که فضانوردان هنگام ورود مجدد سفینه به جو زمین تجربه می‌کنند.

شکستن رکورد جهانی
اعضای تیم این وسیله نقلیه الکتریکی را در کارگاه خود در محوطه دانشگاه Vaihingen در حالی که علایق علمی مختلف را در دانشگاه اشتوتگارت دنبال می کردند ساختند.
GreenTeam در سال 2012 رکورد شتاب صفر تا 100 جهان را با 2.681 ثانیه شکست. پس از اینکه سایر تیم‌ها، دانشگاه فناوری دلفت از هلند و ETH از زوریخ سوییس، این رکورد را شکستند، تیم اشتوتگارت دوباره در سال 2015 این کار را انجام داد و بهترین زمان جدید 1.779 ثانیه را ثبت کرد.
تیم سوئیسی گریمسل در سال 2016 با زمان 1.513 ثانیه از این عملکرد بهتر عمل کرد. از آن زمان، این علامت برای پیشی گرفتن باقی مانده است. با بهترین زمان جدید 1.461 ثانیه، اشتوتگارت بار دیگر رکورد را در اختیار دارد.
پاول پوولنی، رئیس دانشگاه Förderverein GreenTeam Uni Stuttgart e.V می گوید ما خوشحالیم که رکورد جهانی را شکستیم و آن را به آلمان بازگردانیم!

دانش آموزان از نزدیک می دانند که استفاده از چنین نیروهایی و شکستن یک رکورد جهانی چقدر دشوار و خطرناک است. پوولنی گفت: ما در پایان ژوئیه شکست دردناکی را تجربه کردیم. وسیله نقلیه در طی یک تست سریع برای ثبت رکورد جهانی از مسیرخارج شد و با انبوهی از لاستیک‌ها برخورد کرد که به عنوان مانع کنار مسیر استفاده می‌شد. خوشبختانه هیچ آسیبی در پی نداشت اما خودرو به شدت آسیب دید. بعد از اینکه همه چیز درست شد، غافلگیری بعدی رخ داد. شب قبل از ثبت رکورد جدید جهانی، مشکلات فنی را تجربه کردیم. در نتیجه، دادگاه به طور ناگهانی برای 23 سپتامبر 2022، با سه هفته تاخیر، موکول شود.

پروفسور ولفرام رسل، رئیس دانشگاه اشتوتگارت، موفقیت دانشجویان را تبریک گفت واظهار کرد: دانشگاه اشتوتگارت مفتخر است که تیم سبز موفق به ثبت رکورد جدیدی در شتاب صفر تا 100 خودروهای الکترونیکی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.